یکشنبه 22/سپتامبر/2024

امنستی خواستار تحقیق درباره جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی شد

جمعه 6-سپتامبر-2024

سازمان عفو بین الملل خواستار تحقیق بین المللی درباره ارتش صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت های جنگی در نوار غزه به خاطر تخریب «غیر قابل توجیه» کامل برخی محله ها در طول نوار مرزی باریکه غزه با فلسطین اشغالی به منظور ایجاد منطقه حائل شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اساس گزارش سازمان عفو بین الملل «امنستی» ارتش صهیونیستی با استفاده از بولدوزر و مواد منفجره ای که به صورت دستی کار گذاشته شده اند، اراضی کشاورزی و ساختمان های غیرنظامی را به صورت غیر قانونی تخریب کرده و برخی محله ها را به صورت کامل با خاک یکسان کرده است که منازل، مدارس و مساجد هم در آنها وجود داشتند.

این سازمان حقوقی با صدور گزارشی تاکید کرد که در فاصله ماه اکتبر سال 2023 تا ماه مه سال جاری بیش از 90 درصد ساختمان ها در طول نوار مرزی فلسطین اشغالی با نوار غزه در مساحتی به عرض 1 تا 1.8 کیلومتر تخریب و یا متحمل خسارت های سنگین شده اند و 59 درصد از محصولات کشاورزی هم تلف شده است.

بر اساس این گزارش، در این حملات در کل 58 کیلومتر مربع؛ یعنی نزدیک به 16 درصد از مساحت نوار غزه تخریب شده است و در مناطق 4 گانه ای که تحقیقات بر روی آنها صورت گرفته است، برخی ساختمان ها به صورت عمدی و سازمان یافته تخریب شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد