جمعه 20/سپتامبر/2024

حماس: تخریب منازل اهالی قدس جنایتی فاشیستی است

دوشنبه 19-آگوست-2024

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تاکید کرد که سیاست جنایتکارنه رژیم صهیونیستی در تخریب منازل فلسطینیان در قدس و عملیات تخریب اخیر یک ساختمان 4 طبقه در شهرک الرام در شمال این شهر، به منزله تشدید جنایت های پاکسازی نژادی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در قدس و تلاش برای کوچاندن آنها از این شهر مقدس و خالی کردن آن به منظور اجرای پروژه های شهرک سازی و یهودی سازی بیشتر است.

حماس امروز دوشنبه طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان کرد که این سیاست شهرک سازی جنایتکارانه نخواهد توانست ملت صبور و همیشه در صحنه را مجبور به ترک شهر و دیار خود کند و باعث تضعیف پایداری آنها نخواهد شد، بلکه انگیزه ای برای خیزش مردمی به منظور مقابله با اشغالگران و حمله به آنها در مناطق مختلف خواهد بود.

این جنبش از امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان خواست تمام تلاش خود را برای حمایت از ایستادگی ملت فلسطین در قدس اشغالی به کار بگیرند و برای مقابله با یکجانبه گرایی های رژیم صهیونیستی در این شهر مقدس و اجرای طرح های جنایتکارانه در آن تلاش کنند و با اعمال فشار زمینه توقف جنایت های بی وقفه رژیم اشغالگر قدس علیه سرزمین و ملت فلسطین را فراهم کنند.

گفتنی است که نظامیان رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه ساختمانی را در اطراف جاده ارتباطی ایست های بازرسی نظامی جبع و قلندیه در شهرک الرام واقع در شمال شهر اشغالی قدس تخریب کردند.

استانداری قدس با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد که نظامیان صهیونیست یک ساختمان 17 واحدی را که قبلا به آن اخطار تخریب داده شده بود، تخریب کردند تا به جای آن خیابانی میان دو ایست بازرسی در شمال قدس اشغالی احداث کنند. در این بیانیه آمده است که نظامیان صهیونیست به همراه 3 دستگاه بولدوزر به این شهرک حمله کرده و اقدام به تخریب ساختمان مذکور با مساحت 3500 متر مربع کردند.

از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری در ماه اکتبر 2023 و به موازات تخریب بی سابقه منازل و ساختمان ها و تاسیسات در باریکه غزه، عملیات تخریب منازل شهروندان فلسطینی؛ به ویژه در منطقه موسوم به «ج» که 60 درصد از مساحت کرانه باختری را تشکیل می دهد، افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی طی ماه ژوئیه گذشته 98 عملیات تخریب علیه 135 ساختمان؛ از جمله 62 منزل مسکونی و 14 ساختمان غیرمسکونی و نیز 12 مجتمع کشاورزی اجرا کرده است و به 16 منزل و ساختمان دیگر نیز در استان های مختلف کرانه باختری اخطاریه تخریب داده است.

لینک کوتاه:

کپی شد