دوشنبه 23/سپتامبر/2024

سخنرانی سید حسن نصر الله درباره جنگ 33 روزه و تحولات منطقه

شنبه 20-آگوست-2016

دبیر کل جنبش حزب الله لبنان جمعه شب گذشته درسالگرد پیروزی این جنبش در جنگ 33 روزه در سال 2006 درباره تحولات منطقه و رازپیروزی مقاومت در لبنان در جنگ مذکور سخنرانی کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل ازشبکه تلویزیونی المنار لبنان، سید حسن نصر الله در این سخنرانی تاکید کرد که پیروزیمقاومت در جنگ 33 روزه سال 2006 حادثه ای غیر عادی بود و اگر جنگ جدیدی علیه لبنانروی دهد، ما باز مطمئن هستیم که مقاومت پیروز خواهد شد.

دبیر کل جنبش حزب الله تاکید کرد که از مهمتریناعترافات صهیونیست ها این است که اگر ما بخواهیم حزب الله را شکست دهیم، این کاراز طریق جنگ و رویارویی مستقیم ممکن نخواهد شد و جنگ با ایران هم فایده ای ندارد واز همین رو، آنها درصدد خارج کردن سوریه از محور مقاومت برآمدند. وی افزود موشکهایی که در جریان جنگ 33 روزه مورد استفاده قرار گرفتند، در کارخانه های نظامیسوریه ساخته شده و به مقاومت تحویل داده شده بود.

وی خاطر نشان کرد که جنگ 33 روزه بازتاب هایگسترده ای بر روی رژیم صهیونیستی داشت و از همین رو، پس از جنگ مذکور، تصمیم گرفتهشد که سوریه از محور مقاومت خارج شود؛ چرا که این کشور پشتوانه ای بزرگ برایمقاومت است و ضربه زدن به آن می توان پشت مقاومت را بشکند.

سید حسن نصر الله افزود اگر هرج و مرج در منطقهحاکم شود، در نهایت باعث نابودی رژیم صهیونیستی و ضربه خوردن به منافع آمریکا همخواهد شد.

وی تصریح کرد که صحبت کردن درباره اختلافاتشدید سنی ـ شیعی نوعی بزرگنمایی است و برخی طرف ها سعی در دامن زدن به ایناختلافات را دارند. وی افزود ادعای وجود منازعه سنی ـ شیعی نادرست است و بسیاری ازنیروهایی که در کنار ارتش سوریه می جنگند، از اهل سنت هستند و همین نیروهای اهلسنت نقش زیادی در پیروزی در فلوجه داشتند.

نصر الله تاکید کرد ما در آستانه پایان درد ورنج زیاد قرار داریم و این مساله می تواند حق و ناحق را مشخص کند و ما به زودی بهپیروزی بزرگی در برابر اسرائیل دست خواهیم یافت و این رژیم چاره ای جز خروج ازفلسطین نخواهد داشت و در سایه تحولات آتی آینده ای برای صهیونیست در منطقه وجودنخواهد داشت.

لینک کوتاه:

کپی شد