یکشنبه 27/اکتبر/2024

اتحادیه عرب: مساله فلسطین مصداق بارز ناتوانی جامعه بین المللی است

پنج‌شنبه 27-اکتبر-2016

دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد که مساله فلسطینمصداق بارز عجز و ناتوانی جامعه بین المللی در عمل به تعهدات خود و اجرایی کردنقطعنامه های سازمان ملل و رعایت منشورهای این سازمان است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل ازمنابع مصری، احمد ابو الغیط در آیین گشایش همایش اتحادیه آفریقا در شهر شرم الشیخمصر به منظور بررسی اقدامات میانجیگرانه و جنگ های دوران معاصر اعلام کرد که مسالهفلسطین مصداق بارز ناتوانی جامعه بین المللی در عمل به تعهدات خود است.

وی خواستار حمایت از ملت فلسطین در برابراقدامات جنایتکاران رژیم صهیونیستی و حملات شهرک نشینان صهیونیست شد و بر لزومپایان دادن به عمر آخرین مصداق استعمار و رژیم شهرک سازی اسرائیل در اراضی اشغالیفلسطین و دیگر اراضی اشغالی سال 1967 جهان عرب تاکید کرد.

ابو الغیظ خواستار اجرای مجموعه از اصلاحات درسازمان ملل متحد و هدفمندسازی استفاده از حق وتو در شورای امنیت شد تا به شیوه هاینرم تری برای عمل به مسئولیت های ویژه در زمینه مسائل انسانی و حمایت از شهرونداندر جریان درگیری ها و جنگ ها دست یافته شود و به سیاست یک بام و دو هوا در تعاملبا مسائل مرتبط با صلح و امنیت پایان داده شود.

لینک کوتاه:

کپی شد