سه شنبه 24/سپتامبر/2024

دیدار هیاتی از جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین با اسماعیل هنیه

سه‌شنبه 7-فوریه-2017

هیاتی از جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین با اسماعیل هنیه نایب رئیس دفترسیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” دیدار و درباره آخرین تحولات سیاسی مربوطبه اوضاع فلسطین گفتگو کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در بیانیه صادره از سوی دفتر هنیه آمده استکه هیات جبهه دموکراتیک و هنیه در این دیدار به بررسی اقدامات اخیر رژیم صهیونیستیعلیه ملت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه پرداختند و مخالفت خود با تصمیم اخیرتل آویو درباره شهرک های صهیونیست نشین را اعلام نموده و تشدید تجاوزات این رژیمعلیه نوار غزه طی دیروز دوشنبه را محکوم کردند و بر لزوم تحرک فوری برای نجات قدساشغالی تاکید کردند.

هنیه همچنین به تشریح آخرین تحولات مربوط به روابط جنبش حماس با کشور دوست وبرادر مصر و تحولات مثبت در موضع این کشور در قبال نوار غزه پرداخت و بر لزومساماندهی به اوضاع داخلی فلسطین، پایان دادن به شکاف داخلی فلسطین بر اساس رویکردملی فراگیر و وجود اراده واقعی برای انجام اقدامات مفید عملی تاکید کرد.

این هیات جبهه دموکراتیک متشکل از اعضای دفتر سیاسی این جنبش؛ از جمله”صالح زیدان”، “صالح ناصر”، “طلال ابو ظریفه”،”زیاد جرگون” و “محمود خلف” عضو کمیته مرکزی جبهه دموکراتیکبود و صالح ناصر پس از پایان نشست تصریح کرد که بازگشت سالم اسماعیل هنیه (پس ازسفر طولانی 6 ماهه) به غز ه را تبریک گفته و مقتضیات مقابله با چالش ها و خطراتمتوجه اوضاع داخلی فلسطین و به ویژه عملیات های شهرک سازی و یهودی سازی بی سابقهرژیم صهیونیستی در کرانه باختری و به خصوص قدس را مورد بررسی قرار داده اند.

هیات جبهه دموکراتیک همچنین اعلام کرد که اولین مورد از مقتضیات مقابله باخطرات متوجه اوضاع داخلی فلسطین، پایان بخشیدن به شکاف داخلی ویرانگر، اجرایمصوبات کمیته مقدماتی برگزاری نشست شورای ملی فلسطین متحد و منتخب، سرعت بخشیدن بهرایزنی ها برای تشکیل دولت وحدت ملی و تدوین برنامه سیاسی مبتنی بر سند وفاق ملیاست.

طرفین همچنین دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول تشدیدتجاوزات علیه نوار غزه و نتایج و تبعات آن دانستند و خواستار اعمال فشار جامعه بینالمللی علیه این رژیم برای توقف تجاوزات آن شدند. هیات جبهه دموکراتیک همچنینخواستار تلاش برای تشکیل جبهه مقاومت یکپارچه با مرجعیت سیاسی متحد به منظور تضمیناتخاذ تصمیمات یکپارچه شد.

این هیات در ادامه بحران های شدید حاکم بر نوار غزه و به ویژه بحران های برق وآب و تداوم محاصره و کندی روند بازسازی این منطقه در کنار افزایش نرخ فقر و بیکاریو مالیات و موارد دیگر را مورد بررسی قرار داد.

هیات رهبران جبهه دموکراتیک بر لزوم جداسازی حساب مشکلات مردم از کشمکش ها ودرگیری ها سیاسی دو جانبه و رعایت آزادی های دموکراتیک و نیز فراهم کردن زمینه عملدولت وفاق ملی به مسئولیت های خود تاکید کرد و خواستار تلاش حداکثری تمامی طرف هایدوست و عربی و بین المللی برای فراهم شدن بیشترین حمایت ها به منظور حل بحران هاینوار غزه شد.

لینک کوتاه:

کپی شد