یکشنبه 22/سپتامبر/2024

ترامپ: فلسطینیان باید اسرائیل را به رسمیت بشناسند

چهارشنبه 15-فوریه-2017

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که فلسطینیان باید دست از بهاصطلاح “اسرائیل ستیزی” برداشته و این رژیم را به رسمیت بشناسند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دونالد ترامپ شامگاهامروز چهارشنبه در جریان استقبال از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درواشنگتن در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون راه حل های میانه ای که طرفین فلسطینیو صهیونیستی باید بر سر آن توافق برسند، گفت که فلسطینیان نباید بیش از این تنفراز اسرائیل را به فرزندان خود آموزش دهند و باید این رژیم را به رسمیت بشناسند.

ترامپ با اشاره به راه حل تشکیل دو کشور تصریح کرد که اگرقرار باشد طرفین فلسطینی و اسرائیلی بین تشکیل کشوری واحد یا تشکیل دو کشور یکی راانتخاب کنند، من نسبت به آنچه دو طرف بر سر آن توافق می کنند، مسرور خواهم بود.

وی در ادامه افزود که اسرائیل هم باید جدیت خود برای دستیابی به توافق با فلسطینیان را نشان دهد.

ترامپ خطاب به نتانیاهو گفت که یهودیان باید بدانند کهآمریکا قاطعانه از اسرائیل در جنگ علیه تروریسم ( فلسطینیان) دفاع می کند.

وی تدابیر و قطعنامه های سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی ازجمله قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی این رژیم در اراضی اشغالی فلسطینرا نیز محکوم کرد و آن را ظالمانه خواند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه در خصوص مساله ایران اظهار داشتکه آمریکا هرگز اجازه نمی دهد که این کشور به سلاح هسته ای دست یابد. او توافقهسته ای با ایران را از جمله بدترین توافقنامه ها خواند و گفت که دولت جدید آمریکاتحریم های تازه ای را بر ایران اعمال می کند.

لینک کوتاه:

کپی شد