یکشنبه 22/سپتامبر/2024

گفتگوی تلفنی عباس و کری پیرامون طرح صلح فرانسه

جمعه 13-می-2016

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و جان کری وزیر خارجه آمریکا شامگاهدیروز پنجشنبه راه های حمایت از طرح فرانسه برای برگزاری اجلاس بین المللی صلح را بررسیکردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دفتر تشکیلات خودگردانفلسطین در بیانیه ای اعلام کرد که محمود عباس و جان کری در این گفتگوی تلفنی طرحصلح فرانسه و راه های حمایت از آن را بررسی کردند.

این در حالی است که مانوئل فالس اواخر هفته آینده به فلسطیناشغالی سفر می کند و قرار است با مسئولان فلسطینی و صهیونیستی دیدار کرده و آن هارا در جریان طرح پاریس برای ازسرگیری مذاکرات سازش قرار دهد.

پاریس روز 30 ماه جاری اجلاسی بین المللی را بدون حضورطرفین فلسطینی و صهیونیستی به منظور احیای روند مذاکرات به بن بست رسیده سازشبرگزار خواهد کرد و در صورت موفقیت این اجلاس، نشستی دیگر تا قبل از اواخر سالجاری این بار با حضور طرفین فلسطینی و صهیونیستی برگزار خواهد شد.

البته فرانسه در ابتدا باید در تلاش برای حل اختلافات میاناین کشور و رژیم صهیونیستی و تشریح موضع پاریس در حمایت از قطعنامه یونسکو دررابطه با فلسطین اشغالی و حمایت از میراث فرهنگی فلسطین به ویژه قدس شرقی باشد وباید سوء برداشت طرف صهیونیستی در این زمینه را رفع کند.

رژیم صهیونیستی هم به شدت با طرح صلح فرانسه مخالف است وخواستار ازسرگیری فوری و بدون شرط مذاکرات سازش با طرف فلسطینی است.

مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی تحت حمایت ونظارت آمریکا ماه آوریل سال 2014 پس از 9 ماه مذاکره و گفتگوی مقامات دو طرف متوقفشد و هنوز هم ازسرگرفته نشده است.

 

 

 

لینک کوتاه:

کپی شد