شنبه 26/اکتبر/2024

نمایش نتانیاهو در اجلاس آیپک درباره برنامه هسته ای و امپراطوری ایران

سه‌شنبه 6-مارس-2018

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحقق صلح را منوط به تصمیم محمود عباس رئیس تشکیلاتخودگردان فلسطین برای قطع حقوق خانواده های شهدا و اسرا دانست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع خبری آمریکایی، بنیامیننتانیاهو در اجلاس سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی”آیپک” در واشنگتن مدعی شد که «کشورهای منطقه می دانند که اسرائیل دشمننیست و ما به تحقق صلح با کشورهای همسایه و فلسطینی ها پایبند هستیم.»

وی افزود:« اما برای تحقق صلح، عباس باید از حمایت از “تروریسم” وافرادی که “اسرائیلی ها” را می کشند، دست بردارد.» نتانیاهو همچنین اینسوال را از شرکت کنندگان در این اجلاس مطرح کرد که «آیا می داند عباس چقدر به آنهاحقوق پرداخت می کند؟ 530 میلیون دلار… رقمی تعجب آور.»

کنست صهیونیستی دیروز دوشنبه پیش نویس قانونی را در شور اول به تصویب رساند کههدف از آن کسر حقوق خانواده های شهدا و اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی ازدرآمدهای مالیاتی تشکیلات رام الله است که توسط این رژیم از کالاهای صادراتیفلسطینی اخذ می شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در ادامه سخنان خود اعلام کرد که با ارسالنامه ای به محمود عباس از او خواسته است پرداخت این اموال را متوقف کند. وی افزود:من به عباس گفته ام که «پیام تو به دانش آموزان فلسطینی چیست؟ بکش و پول بگیر؟باید جاده ها احداث شوند و در عرصه زندگی سرمایه گذاری شود و نه کشت و کشتار.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر نسبت به توافق هسته ای ایران هشدار دادو اعلام کرد که این توافق موجودیت “اسرائیل” و امنیت منطقه و صلح جهانیرا تهدید می کند و نظام ایران بارها به جامعه بین المللی دروغ گفته است.

نتانیاهو تصریح کرد که این توافق راه بازی جلوی ایران برای توسعه زرادخانههسته ای خود در کمتر از 10 سال قرار می دهد و نظام این کشور به سمت افراطی گری بیشترو خطرناک تر شدن پیش خواهد رفت و این روالی است که در حال حاضر نیز شاهد آن هستیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه نقشه ای از جهان عرب را به نمایش گذاشت کهدر آن برخی کشورها را با رنگ سیاه رنگ کرده بود. وی مدعی شده که «ایران در حالتشکیل امپراطوری خصمانه در عراق، سوریه، لبنان، یمن و غزه است.»

نتانیاهو خاطر نشان کرد که ایران «سعی در احداث پایگاه نظامی دائمی در سوریه وایجاد پل هوایی از طرطوس تا دریای مدیترانه را دارد تا بتواند از منطقه ای نزدیکبه “اسرائیل” حمله کند و در همین راستا، سعی در تولید سامانه موشک هایهدایت شونده دارد.»

وی مدعی شد که «من اجازه نخواهم داد این اتفاق بیفتد و باید جلوی ایران رابگیریم… ما ایران را متوقف خواهیم کرد. پارسی ها یک بار می خواستند ملت ما رانابود کنند که در آن زمان نتوانستند و اکنون نیز نخواهند توانست. امروز ما به اینکشور اجازه توسعه سلاح هسته ایش را نخواهیم داد. نه امروز و نه 10 سال بعد.»

نتانیاهو با اشاره به واقعه تاریخی در زمان هخامنشیان،اضافه کرد: «پارسی‌ها یک بار می‌خواستند ملت ما را نابود کنند. در آن زماننتوانستند و اکنون نیز نمی‌توانند

نتانیاهو تاکید کرد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است کهاین دولت اقدامات خصمانه ایران در منطقه و ایران هسته ای را تحمل و قبول نخواهد کردو من به خاطر این موضع به ترامپ تبریک می گویم.

وی تصریح کرد که ترامپ ایرادات و اشکالات توافق هسته ای را می داند و از آنخارج خواهد شد و دوباره ایران را تحریم خواهد کرد و اسرائیل و کشورهای دیگر منطقههم برای مقابله با اقدامات خصمانه ایران در کنار آمریکا قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به فیلم هالیوودی «خوب، بد،زشت» گفت: «امروز می‌خواهم درباره خوب، بد وزیبا صحبت کنم. خوب تمام خدماتی است کهاسرائیل به دنیا ارائه کرده است. بد شرارت‌هایی است که علیه اسرائیل می‌شود ومنظورم دقیقا ایران است.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه ایران تلاش می‌کندبا رساندن ارتش، نیروی هوایی و نیروی دریایی خود به سوریه و مدیترانه، از زمین ودریا به اسرائیل حمله کند و همچنین موشک‌های نقطه‌زن در سوریه و لبنان بسازد،افزود: «ما اجازه این امر را نمی‌دهیم.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره روند نزدیکشدن کشورهای عربی به رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد بسیاری از کشورهای منطقه ازجمله مصر و اردن می‌دانند که اسرائیل دشمن آنها نیست.

نتانیاهو همچنین در ابتدای این سخنرانی نموداریدرباره شرکت‌های فناوری اسرائیلی و شرکت‌های خارجی که در فلسطین اشغالی تحقیق وتوسعه دارند، به حاضران نشان داد که در آن نام اپلیکیشن مسیریاب «وِیز»(Waze) نیز دیده می‌شود.

لینک کوتاه:

کپی شد