پنج شنبه 26/سپتامبر/2024

دیده‌بان حقوق بشر خواستار توقف صادرات سلاح به رژیم اشغالگر شد

پنج‌شنبه 26-سپتامبر-2024

سازمان دیده‌بان حقوق بشر امروز پنجشنبه خواستار توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی در سایه ادامه تجاوزات به نوار غزه و آغاز حملات به لبنان شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد حملات هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان از روز دوشنبه گذشته آغاز شده و صدها نفر را به کام مرگ کشانده و هزاران نفر را مجروح کرده است و غیرنظامیان را در سراسر این کشور در معرض خطرات شدید قرار داده است.

این سازمان بین المللی افزود: ما متحدان اصلی اسرائیل را به تعلیق کمک‌های نظامی و فروش سلاح به آن دعوت می‌کنیم چرا که استفاده از آنها خطری جدی برای ارتکاب جنایات جنگی است.

دیده‌بان حقوق بشر افزود: ما خواستار آغاز سریع تحقیات بین المللی در خصوص اقدامات خصمانه اخیر در لبنان هستیم.

این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد تاکید کرد: تمام اعضای سازمان ملل متحد باید از این تحقیقات حمایت کرده و نسبت به اعزام فوری محققان برای جمع آوری اطلاعات و ارائه نتایج آن در مورد نقض قوانین بین المللی و ارائه توصیه‌های لازم در این خصوص اطمینان حاصل نمایند.

در این بیانیه به نقل از لما فاقیه رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان حقوق بشر آمده است: اسرائیل یکشنبه گذشته صدها نفر را به نقل رسانده و صدها نفر دیگر را مجروح کرده است و هزاران نفر را مجبور کرده به خانه‌های خود فرار کنند و صدها خانه و موسسه تجاری و مزرعه را ویران کرده است. اسرائیل باید به قوانین جنگی برای کاهش صدمات وارده به غیرنظامیان احترام بگذارد.

لینک کوتاه:

کپی شد