پنج شنبه 17/اکتبر/2024

حماس: لازمه دعوت کشورهای عربی و اروپایی به بازگشایی گذرگاه‌ها توقف نسل کشی در غزه است

پنج‌شنبه 17-اکتبر-2024

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد لازمه دعوت کنفرانس کشورهای خلیج فارس و اروپا برای بازگشایی گذرگاه‌های نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه و آتش بس، ملزم کردن اشغالگران به توقف نسل کشی و پیروی از اراده بین المللی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین حماس در بیانیه‌ امروز خود اعلام کرد: بیانیه پایانی کنفرانس کشورهای خلیج فارس و اروپا که در بروکسل برگزار شد به بازگشایی گذرگاه‌های نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه و اجرای قطعنامه‌ 2735 شورای امنیت سازمان ملل و توقف آتش بس در غزه دعوت کرده است. اما باید توجه داشت که لازمه تحقق این مسائل برداشتن گام‌های عملی کشورهای مشارکت کننده در این کنفرانس به ملزم کردن رژیم اشغالگر به پیروی کردن از اراده بین المللی دعوت کننده به توقف نسل کشی در نوار غزه و اجرای قطعنامه مذکور و همچنین توقف تجاوزات دولت اشغالگر به قوانین بین المللی و بشردوستانه است.

حماس در ادامه افزود: کشورهای اروپایی به ویژه کشورهایی که همچنان به تامین سلاح‌ رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند و از آنها در جنگ نسل کشی علیه مردم فلسطین استفاده می‌شود باید مواضعی روشن در قبال توقف مشارکت جنایتکارانه در قتل کودکان، زنان و سالمندان غزه اتخاذ نمایند و اقدامات لازم برای مجازات رهبران جنایتکار علیه انسانیت و حمایت از حق مردم فلسطین در آزادی و تعیین سرنوشت را انجام دهند.

حماس در پایان اعلام کرد: ما در جنبش حماس موضع مثبت اتخاذ شده در قطعنامه 2735 شورای امنیت سازمان ملل متحد و پیش از آن پیشنهادات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را مورد تاکید قرار داده اما نتانیاهو به عنوان جنایتکار جنگی و با حمایت آمریکا همچنان اجرای این قطعنامه را متوقف کرده و به تجاوزات و جنایات خود علیه ملت فلسطین ادامه داده و حتی برای به آتش کشیدن منطقه از طریق توسعه جنگ به لبنان و دیگر مناطق تلاش می‌کند.

روز گذشته شهر بروکسل پایتخت بلژیک شاهد برگزاری اولین کنفرانس کشورهای خلیج فارس و اروپا با مشارکت 33 نخست وزیر و رئیس جمهور برگزار شد.

کنفرانس کشورهای خلیج فارس و اروپا اولین کنفرانس در نوع خود از سال 1989 به شمار می‌رود که به ریاست مشترک شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر به عنوان رئیس شورای همکاری خلیج فارس و شارل میشال رئیس شورای اروپا برگزار شد.

لینک کوتاه:

کپی شد