چهارشنبه 23/اکتبر/2024

کشورهای عضو بریکس خواستار آتش بس فوری و فراگیر در غزه شدند

چهارشنبه 23-اکتبر-2024

کشورهای عضو گروه بریکس امروز چهارشنبه خواستار تحقق فوری آتش بس همه جانبه و فوری در نوار غزه شدند و حملات رژیم صهیونیستی علیه فعالان عرصه توزیع کمک های انسان دوستانه و زیرساخت های نوار غزه را محکوم کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع روس، کشورهای گروه بریکس در جریان اجلاس امروز چهارشنبه در شهر کازان روسیه، «اعلانیه کازان» را تصویب کردند.

در این اعلانیه آمده است که کشورهای بریکس به توسعه همکاری ها در عرصه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، مالی، فرهنگی و انسانی و نیز تقویت مشارکت راهبردی به منظور سوق دادن نظام بین الملل به سمت عدالت بیشتر ادامه خواهند داد.

این اعلانیه تاکید کرده است که تحریم های اقتصادی یکجانبه و ثانویه مغایر قوانین بین المللی است و این محدودیت ها که آثار منفی بر روی جوامع دارند، باید لغو شوند.

اعلانیه کازان همچنین نسبت به وخامت اوضاع و بحران انسانی روزافزون در اراضی اشغالی فلسطین و نیز افزایش بی سابقه خشونت ها در غزه و کرانه باختری در نتیجه عملیات های رژیم صهیونیستی هشدار داد و ضمن ابراز نگرانی نسبت به تجاوزات این رژیم، حملات صهیونیستی علیه فعالیت های کمک رسانی انسان دوستانه و زیرساخت ها را محکوم کرد.

کشورهای عضو بریکس با تاکید بر لزوم آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی گروگان ها و بازداشت شدگان و کمک رسانی و توقف تمامی اقدامات تجاوزکارانه، خواستار توقف جنگ و افزایش واردات کمک های بشردوستانه شدند. آنها هشدار دادند که تشدید درگیری ها در غزه می تواند تبعات بسیار بدی در عرصه های منطقه ای و بین المللی به دنبال داشته باشد.

اعلانیه کازان همچنین از عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل متحد حمایت کرد و ضمن محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به لبنان تاکید کرد که شرایط برای دستیابی به راه حل سیاسی و دیپلماتیک که حاکمیت و یکپارچگی اراضی لبنان و صلح در منطقه خاورمیانه را حفظ کند، فراهم است.

گفتنی است که گروه بریکس یک تشکل اقتصادی است که در سال 2006 تأسیس شده است و متشکل از کشورهای چین، برزیل، روسیه، هند، آفریقای جنوبی، مصر، اتیوپی، ایران و امارات است که در حال حاضر روسیه ریاست دوره ای آنرا بر عهده دارد. اجلاس فعلی بریکس که از امروز چهارشنبه آغاز شده است تا فردا پنجشنبه 24 اکتبر ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه:

کپی شد