پنج شنبه 24/اکتبر/2024

بازداشت نفوذی اشغالگران با استفاده از تلگرام توسط نیروهای امنیتی غزه

پنج‌شنبه 24-اکتبر-2024

کانال تلگرامی الحارس وابسته به امنیت مقاومت غزه از جزئیات جذب خبرچین و نفوذی در نوار غزه از طریق پیام رسان تلگرام خبر داده و اعلام کرد این پروژه که با استفاده از نیازمندی‌های جوانان غزه به کار و پول در شرایط بسیار بد به وجود آمده ناشی از جنگ در دستور کار قرار گرفت با شکست مواجه شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین کانال الحارس اعلام کرد امنیت مقاومت غزه یک نفوذی جدید با نام ادعایی حازم را بازداشت کرده که با تاسیس یک کانال تلگرامی بر اساس دستورات اشغالگران بر علیه مقاومت تبلیغ می‌کرده است.

این منبع امنیتی افزود این فرد که توسط دشمن جذب شده برای تحریک علیه مقاومت و اغوا کردن شهروندان فلسطینی برای دستیابی به اطلاعات در خصوص فعالیت‌های مقاومت یک کانال تلگرامی ایجاد کرده بود.

بر اساس جزئیات اعلام شده در اعترافات حازم، وی در اینترنت توسط دشمن و برای فعالیت‌های رسانه‌ای جذب شده است و پس از آن از طریق تلگرام با افسر اطلاعاتی دشمن ارتباط برقرار شده است و پس از چند روز ارتباط حازم در برابر دریافت حقوق ماهانه حاضر به همکاری شده است.

یک افسر امنیت غزه در ارائه جزئیات این پرونده تاکید کرد حازم در زمان جنگ و پیش از انسداد گذرگاه رفح در ماه می گذشته در یکی از کشورهای خلیج فارس آموزش‌های رسانه‌ای را دریافت کرده که شامل چگونگی استفاده از تجهیزات فناورانه مخصوص جمع‌ آوری اطلاعات و تجهیزات ارتباطی امنیتی شده است.

یک فرمانده امنیتی غزه نیز افزود نباید در برابر پیشنهاد نهادهای اطلاعاتی دشمن تسلیم شد چرا که ابتدای سقوط و خیانت است. وی همچنین نسبت به پیام رسان‌های خارجی هشدار داده و آنها را یکی از اشکال جنگ روانی دشمن قلمداد کرد.

چند هفته قبل نیز کانال الحارس از جذب کودکان غزه برای جمع آوری اطلاعات با استفاده از سن پایین آنها و شرایط ناهنجار ادامه‌دار در این منطقه خبر داد.

بر اساس اعلام افسر امنیتی غزه عبود 15 ساله در شمال غزه پس از بازداشت در محور نتساریم توسط نهادهای اطلاعاتی دشمن جذب شده است. آنها با سوء استفاده از شرایط وخیم روانی و جسمی این نوجوان و سن کم و بی اطلاعی وی برای مواجهه با افسران اطلاعاتی دشمن وقتی در معرض تهدید کشته شدن خانواده خود در جنوب غزه با پهپاد انتحاری قرار می‌گیرد با آنها همکاری می‌کند.

عبود ضمن اعتراف به همکاری با دشمن اعلام کرد ماموریت‌هایی برای انها انجام داده است مانند جمع آوری اطلاعات از نقاط امنیتی در مدارس و مراکز پناهجویان و زیر نظر داشتن گروه‌هایی از نیروهای مقاومت هنگام جابجایی و کار گذشتن سنگی که در آن تجهیزات شنود بوده است.

چند هفته قبل همچنین نیروهای امنیتی مقاومت تجهیزات جاسوسی دشمن را کشف کردند که در میان چادرهای آوارگان در یکی از مراکز پناهجویان در جنوب نوار غزه کشف شد. یک افسر امنیتی غزه در این رابطه اعلام کرد نیروهای اطلاعاتی دشمن این تجهیزات را به اشکال مختلف استتار می‌کنند به طوری که افراد تصور می‌کنند بخشی از طبیعت و محیط اطراف است.

لینک کوتاه:

کپی شد