جمعه 25/اکتبر/2024

اکتبر سخت‌ترین ماه سال 2024 برای اشغالگران صهیونیست

جمعه 25-اکتبر-2024

ماه اکتبر جاری بدترین ماه برای رژیم صهیونیستی از ابتدای سال 2024 بوده است چرا که حداقل 59 صهیونیست به هلاکت رسیده و بیشتر آنها در عملیات‌های نظامی غزه، لبنان و کرانه باختری اشغالی یا حملات موشکی و پهپادی و عملیات‌های اجرای شده توسط فلسطینی‌ها علیه اهداف اسرائیلی بوده است. آمارهای رسمی منتشر شده توسط ارتش و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اشاره به آن دارند که 22 نظامی صهیونیست از ابتدای تجاوز زمینی به لبنان که از 30 سپتامبر آغاز شده به هلاکت رسیده که در آخرین مورد ارتش از کشته شدن 5 نظامی خود خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین تجاوز زمینی به نوار غزه نیز که 24 اکتبر سال 2023 آغاز شده تاکنون حداقل هلاکت 536 نظامی را تا امروز برای اشغالگران در پی داشته است. از ابتدای این جنگ تا امروز جمعه وزارت جنگ رژیم اشغالگر از کشته شدن 890 سرباز و افسر موظف و احتیاط ارتش، نیروهای پلیس، شاباک و دیگر نهادهای امنیتی این رژیم خبر داده است.

از ابتدای عید «سمحات توراة» (روز هشتم و آخرین روز ایام عید العرش) یعنی از عصر چهارشنبه تا شامگاه روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن 5 نظامی در لبنان اعتراف کرده در حالی که بیمارستان رمبام در حیفا و  زیف در صفد از پذیرش 36 نظامی مجروح در جبهه شمالی خبر دادند که روز عید دچار جراحات مختلفی شده‌اند. سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر همچنین از مجروحیت شدید 7 سرباز در درگیری‌های مختلف روز عید خبر داد. بر اساس آمار وزارت امنیت رژیم اشغالگر 374 نفر از مجموع 890 نفر یعنی حدود نیمی از آنها زیر 21 سال و 101 نفر از آنها بالای 40 سال بوده‌اند.

روزنامه یدیعوت آحرونوت امروز جمعه اعلام کرد پس از آنکه تعداد کشته‌ها افزایش یافته گورستان‌های نظامی یا زمین‌های اختصاص یافته برای این امر جهت استفاده به عنوان گورستان جدید نظامی افزایش پیدا کرده است. در پی جنگ یکسال گذشته 230 گورستان و زمین برای این امر اختصاص یافته است و مراسمات تشییع جنازه در سال گذشته در مناطق جنوبی زیر آتش جنگ برگزار شده است.

همچنین آمارهای ارتش رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که از 7 اکتبر 2023 و آغاز جنگ غزه تاکنون 5087 نظامی نیز مجروح شده‌اند که در میان آن 758 نفر جراحت شدید داشته‌اند. در مقابل آمارهای بخش توانبخشی وزارت جنگ حاکی از مجروحیت بیش از 10 هزار نفر از نیروهای امنیتی در جنگ است که علاوه بر ارتش، نیروهای پلیس و شاباک را نیز در بر می‌گیرد. بر اساس ارزیابی‌های صهیونیستی این تعداد تا پایان سال جاری میلادی به 14 هزار نفر افزایش خواهد یافت و کاملاً روشن است که تعداد زیادی از آنها تا پایان زندگی باید با معلولیت‌های مختلف خود زندگی کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد