یکشنبه 27/اکتبر/2024

شهادت 1000 فلسطینی در شمال نوار غزه طی 23 روز گذشته

یکشنبه 27-اکتبر-2024

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در حملات 23 روز گذشته رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه 1000 شهروند فلسطینی به شهادت رسیده اند و هنوز از سرنوشت 30 نفر از عوامل کادر درمان بیمارستان کمال عدوان که این رژیم آنها را بازداشت کرده است، خبری در دست نیست.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین «خلیل دقران» سخنگوی وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی را مسئول جان عوامل کادر درمان بیمارستان کمال عدوان دانست و اعلام کرد که این رژیم بخش بهداشت شمال نوار غزه را با بازداشت اکثر کارکنانش به تعطیلی کشانده است.
دقران خاطر نشان کرد که وضعیت شمال نوار غزه به شدت وخیم است و جامعه بین المللی باید قبل از این که دیر شود، اقدامی فوری برای نجات جان شهروندان این منطقه انجام دهد.
گفتنی است که وزارت بهداشت فلسطین دیروز شنبه از بازداشت تمامی مردان فعال در بخش درمان بیمارستان کمال عدوان به همراه تعدادی از مجروحان و بیماران خبر داده و از تمامی موسسات بین المللی و سازمان ملل خواسته بود که با مداخله فوری، جان بیماران و کادر پزشکی این بیمارستان را نجات دهند.
در همین راستا، سازمان بهداشت جهانی امروز یکشنبه اعلام کرد که بیمارستان کمال عدوان «به عنوان آخرین بیمارستانی که به فعالیت خود در شمال نوار غزه ادامه می داد» هدف حمله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و 44 نفر از کارکنان مرد آن بازداشت شده اند و تنها یک کارمند زن به همراه رئیس این بیمارستان و یک پزشک در آنجا باقی مانده اند و به تنهایی به 200 بیمار نیازمند اقدامات درمانی فوری خدمت رسانی می کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد