دوشنبه 28/اکتبر/2024

شهادت 5 لبنانی در بمباران یک ساختمان مسکونی در صور

دوشنبه 28-اکتبر-2024

جنگنده های رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه یک منزل مسکونی را در شهر صور واقع در جنوب بیروت بمباران کردند که منجر به شهادت 5 شهروند لبنانی و زخمی شدن چند نفر دیگر شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، جنگنده های صهیونیستی ساختمانی را در محله الرمل در شهر صور واقع در جنوب لبنان بمباران کردند که منجر به شهادت 5 لبنانی و زخمی شدن دست کم 10 نفر دیگر شد.

این منبع خاطر نشان کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی به روستاهای دو شهرستان صور و بنت جبیل از یکشنبه شب گذشته آغاز شد و تا صبح امروز دوشنبه ادامه داشت. در جریان این حملات، جنگنده های صهیونیستی یک ساختمان را در شهر صور واقع در نزدیکی رستوران الجواد بمباران کردند که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از شهروندان لبنانی شد و تیم های امداد و نجات و اورژانس به جستجوی افراد ناپدید شده در میان آوارها ادامه می دهند.

توپخانه ارتش صهیونیستی همچنین شهرک های «عیتا الشعب»، «رامیه»، «ضهیره»، «البستان»، «عیترون» و «کونین» را هدف اصابت چندین گلوله مستقیم قرار دادند، اما این حملات خسارت های مادی و جانی در پی نداشت.

جنبش حزب الله لبنان نیز در واکنش به این حمله، امروز دوشنبه شهرک کریات شمونه را هدف اصابت چندین موشک قرار داد. این جنبش دیروز یکشنبه به شهرک نشینان صهیونیست باقی مانده در کریات شمونه هشدار داده بود که با توجه به تبدیل شدن این شهرک به هدف نظامی هر چه زودتر آنجا را ترک کنند.

حزب الله همچنین از شلیک یک پهپاد انتحاری به سمت شرکت صنایع نظامی «یودیفات» در جنوب شرق عکا خبر داد و اعلام کرد که این موشک به دقت به هدف اصابت کرده است.

گفتنی است که مرزهای شمالی فلسطین اشغالی از تاریخ 8 اکتبر گذشته شاهد تنش گسترده و موشک باران متقابل میان ارتش صهیونیستی و جنبش حزب الله لبنان است و رژیم صهیونیستی از تاریخ 23 سپتامبر گذشته هم دامنه جنگ نسل کشی خود در غزه را گسترش داد و حملات گسترده ای را به جنوب لبنان و بیروت آغاز کرد. جنبش حزب الله توقف حملات موشکی و پهپادی خود به مواضع رژیم صهیونیستی را منوط به توقف جنگ نسل کشی این رژیم در غزه دانسته است که با حملات آمریکا صورت می گیرد و از تاریخ 7 اکتبر 2023 تاکنون منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از 143 هزار نفر و ناپدید شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد