شنبه 21/سپتامبر/2024

استقبال ترکیه از انحلال کمیته اداری در نوار غزه

دوشنبه 18-سپتامبر-2017

وزارت امور خارجه ترکیه از اقدام جنبش حماس برای حل کمیتهاداری در نوار غزه استقبال و از تمامی طرف ها دعوت کرد فرصت ایجاد شده را برایتحقق آشتی و وحدت ملی غنیمت شمارند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این وزارتخانه در بیانیهای تصریح کرد: ما از بیانیه حماس استقبال کرده و آن را اقدامی مهم در مسیر تحققآشتی ملی فلسطین می دانیم و از تمامی طرف ها می خواهیم این فرصت را برای تحقق وحدتبین فلسطینیان غنیمت شمارند.

وزارت امور خارجه ترکیه این اقدام حماس را گامی مهم برایتحقق آشتی ملی، راه حل تشکیل دو کشور و برقراری امنیت و آرامش در منطقه دانست.

در این بیانیه همچنین تاکید شده که ترکیه به حمایت های خوداز آشتی ملی فلسطین در راستای ادامه تلاش ها برای تحقق صلح و سازش در منطقه ادامهمی دهد.

این در حالی است که جنبش حماس روز گذشته با صدور بیانیه ایاز انحلال کمیته اداری در نوار غزه خبر داد که در ماه مارس گذشته تشکیل شده بود.این اقدام حماس در پی تلاش های مصر برای تحقق آشتی ملی فلسطین و برچیدن حالتدودستگی و اختلافات داخلی انجام گرفت.

این جنبش در بیانیه خود خواستار حضور فوری دولت وفاق ملی درنوار غزه و بدست گرفتن اداره امور این باریکه شد.

همچنین یک هیات از رهبران جنبش فتح نیز پس از هیات حماسراهی قاهره شده و گفتگوهایی با مسئولان سازمان اطلاعات مصر داشتند و در جریاننتایج سفر هیات حماس به قاهره و تفاهمات حاصل شده با آنان قرار گرفتند.

گروه های فلسطینی ضمن استقبال از انحلال کمیته اداری درنوار غزه، آن را اقدامی مهم در راستای تحقق نهایی آشتی ملی فلسطین خوانده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد