چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

انتقال 400 نفر از یهودیان یمن به فلسطین اشغالی

سه‌شنبه 20-مارس-2018

وزارت مهاجرت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم ماهفوریه گذشته طی عملیاتی ویژه 400 نفر از یهودیان یمن را به وسیله یک بالگرد”یسعور” به فلسطین اشغالی انتقال داده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آگاه، یکافسر عربی در فلسطین اشغالی 1948 که در این عملیات مشارکت داشته است، تاکید کرد کهیگان کماندوی رژیم صهیونیستی با مشارکت یکی از سرویس های امنیتی اسرائیلی و یککشور عربی که نامی از آن برده نشده است، 400 نفر از یهودیان یمن را طی یک عملیاتنظامی ویژه به فلسطین اشغالی منتقل کرده است. بالگردهای اسرائیلی قبل از انتقالاین یهودیان به فرودگاه بن گوریونح در اللد اشغالی، در این کشور عربی که بااسرائیل همکاری کرده است، فرود آمده اند.

افسر مذکور اشاره کرد که این یهودیان طبق توافقات قبلی بهمکانی خارج از اماکن مسکونی انتقال داده شده و وضعیت سختی و ناگواری داشتند، بهویژه زنان و کودکان.

همچنین سخنگوی وزارت مهاجرت رژیم صهیونیستی نیز ضمن ابرازخرسندی از انتقال یهودیان یمنی به فلسطین اشغالی، تاکید کرد که این برای اولین باراز زمان آغاز بهار عربی نیست که یهودیان ساکن کشورهای عربی به فلسطین اشغالی منتقلمی شوند، بلکه قبلا نیز یهودیانی از یمن، سوریه و عراق به اراضی اشغالی منتقل شدهبودند.

با این حال، آلا گارتسان اشاره ای به جزئیات این مهاجرت هانکرد و گفت این در حیطه مسئولیت های وزارت امنیت و امور خارجه است.

لازم به ذکر است که از زمان اشغال فلسطین در سال 1948  تاکنون ده ها هزار نفر از یهودیان یمن بهفلسطین اشغالی مهاجرت کرده اند.

 

 

لینک کوتاه:

کپی شد