یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تحلیلگر صهیونیستی: لیبرمن مرد ترور رهبران حماس نیست

سه‌شنبه 14-ژوئن-2016

تحلیلگر سیاسی صهیونیستی اظهار داشت که شعارهای آویگدورلیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در رابطه با ترور اسماعیل هنیه و دیگر رهبرانحماس، اشغال نوار غزه، محاصره مناطق فلسطینی نشین و تخریب منازل خانواده هایمجریان عملیات های مقاومتی و تبعید آنان به هیچ وجه عملی نخواهد شد، زیرا این رژیمبا جوانانی کم سن و سال طرف است که  به هیچ گروهی وابستگیندارند و از کسی دستور نمی گیرند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بن کسبیت تحلیلگر سیاسیروزنامه عبری زبان معاریو اظهار داشت: « زمانی که لیبرمن تهدید به قتل اسماعیلهنیه ظرف مدت 48 ساعت می کرد، هنیه برای قتل او پیش دستی کرد، زیرا صدای تیراندازیهای عملیات تل آویو در داخل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که دفتر لیبرمن هم در نزدیکیآن قرار دارد، شنیده می شد.»

وی تصریح کرد که عملیات تل آویو حاوی این پیام برایصهیونیست ها بود که مبارزات صدساله ملت فلسطین با رژیم صهیونیستی ادامه دارد و بهاین زودی هم متوقف نخواهد شد.

این تحلیلگر صهیونیستی خاطر نشان کرد که لیبرمن طی روزهایاخیر در دو نشست امنیتی با حضور مقامات امنیتی و نظامی صهیونیستی شرکت کرده است وبا چشمان خود شاهد طرح ریزی برای عملیات های سری خارج از مرزهای فلسطینیان بودهاست و آن زمان دریافته است که قدرت هم حد و مرزی دارد.

در همین راستا، تحلیلگر نظامی پایگاه خبری عبری زبان واللااظهار داشت که عملیات اخیر در تل آویو اولین درس به لیبرمن بود و به او که تنها یکهفته بود به عنوان وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی انتصاب شده بود، فهماند که برایمقابله با انتفاضه قدس باید بیشتر فکر کند.

امیر بوخبوط تاکید کرد که لیبرمن دریافته که باید برایمقابله با عملیات های فلسطینیان محتاط باشد تا مانع از گسترش دامنه انتفاضه بهویژه در کرانه باختری شود.

بوخبوط اشاره کرد که تمامی پیشنهادهای ارائه شده در محافلسیاسی رژيم صهیونیستی برای مقابله قاطعانه با فلسطینیان از جمله تخریب منازلمجریان عملیات های مقاومتی ظرف مدت 48 ساعت و توقیف پیکر شهدای فلسطینی و عدمتحویل آن ها به خانواده هایشان پیشنهادها و تصمیماتی اشتباه بوده است که نه تنهامانع از اجرای این عملیات ها نشده است، بلکه دامنه آن را گسترده تر نیز کرده است.

وی تصریح کرد که لیبرمن سعی دارد پس از اجرای هر عملیاتمقاومتی، به جای اعمال مجازات های دسته جمعی بر فلسطینیان که رسانه ها به سرعت آنرا پوشش می دهند، مجریان عملیات و خانواده هایشان را مجازات کند به ویژه اینکهتازه اوایل ماه رمضان است.

این تحلیلگر صهیونیستی اظهار داشت که لیبرمن در مرحله کنونیسعی در جمع آوری اطلاعات امنیتی، گسترش دامنه تحقیقات و بازداشت گسترده فلسطینیانبا همکاری تشکیلات خودگردان به منظور ضربه زدن به زیرساخت های گروه های فلسطینیاست.

امیر بوخبوط تصریح کرد که لیبرمن از برآوردهای رژیمصهیونیستی مبنی بر اینکه دامنه انتفاضه و درگیری ها در اراضی اشغالی در پرتو نبودراه حلی سیاسی با فلسطینیان و ناامیدی نسل کنونی فلسطین نسبت به آینده کاملا آگاهاست.

لینک کوتاه:

کپی شد