یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تماس تلفنی وزیر خارجه مصر با محمود عباس

دوشنبه 11-جولای-2016

وزیر خارجه مصر طی تماسی تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلاتخودگردان فلسطین وی را در جریان نتایج دیدار خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیررژیم صهیونیستی قرار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری رسمیفلسطین “وفا”، سامح شکری امروز دوشنبه با محمود عباس تماس تلفنی برقرارو تاکید کرد که مصر به تلاش های خود برای سوق دادن رژیم صهیونیستی به سمت اتخاذمواضع مثبت در قبال روند سازش؛ چه در زمینه چارچوب قانونی یا مرزهای سال 1967 یاتوافقنامه های قبلی امضا شده و مساله توقف شهرک سازی ها ادامه خواهد داد.

وی افزود که در دیدار با نتانتانیاهو توافق کرده اند کهروابط و همکاری ها میان طرفین فلسطینی و مصری در طول دوره آینده ادامه پیدا کند.

شکری دیروز یکشنبه طی کنفرانسی مطبوعاتی خاطر نشان کردهبقود که در مذاکراتش با نتانیاهو، مساله تلاش برای از سر گیری روند سازش میانتشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی و مبارزه با آنچه را که از آن به عنوان”تروریسم” یاد کرد، مورد بررسی قرار داده است.

سفر سامح شکری به فلسطین اشغالی نخستین سفر وزیر خارجه مصربه این اراضی طی 9 سال گذشته به شمار می رود و آخرین سفر وزیر خارجه مصر به فلسطیناشغالی در سال 2007 توسط احمد ابو الغیظ صورت گرفته بود و وی در آن زمان همراه”عبد الله خطیب” همتای اردنی خود برای بررسی طرح صلح عربی با ایهوداولمرت نخست وزیر وقت و زیپی لیونی وزیر خارجه وقت اسرائیل به فلسطین اشغالی سفرکرده بود.

شکری دیروز یکشنبه به عنوان فرستاده عبد الفتاح سیسی رئیسجمهور مصر به تل آویو سفر کرده بود و بعد از ظهر دیروز با بنیامین نتانیاهو در قدساشغالی دیدار کرد تا در راستای اظهارات قبلی سیسی که طرفین فلسطینی و صهیونیستی رابه از سر گیری روند سازش برای تحقق صلح در فلسطین دعوت کرده بود، تل آویو را بهبازگشت بر سر میز مذاکرات سازش متقاعد کند.

لینک کوتاه:

کپی شد