چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

باراک خواهان سرنگونی دولت نتانیاهو شد

جمعه 17-ژوئن-2016

ایهود باراک که در گذشته سمت های زیادی از جمله نخست وزیری،وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی را بر عهده داشته است، خواستاربراندازی دولت بنیامین نتانیاهو شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ایهود باراک روز گذشتهدر سخنانی در اجلاس هرتزلیا اظهار داشت که من از دولت رژیم صهیونیستی می خواهمهرچه سریع تر در سیاست های خود بازنگری کند در غیر اینصورت باید به شیوه اعتراضهای مردمی و از طریق رای گیری قبل از اینکه دیر شود، دولت را سرنگون کنیم.

باراک اظهار داشت که نتانیاهو و دولتش قادر به تامین امنیتصهیونیست ها نیستند.

وی افزود که تامین امنیت صهیونیست ها و وحدت داخلی به هیچوجه در راس اولویت های نتانیاهو قرار ندارد بلکه او همواره در صدد تشکیل دولتیواحد از دریای مدیترانه تا رود اردن است که این مساله تهدیدی مستقیم برای آیندهاین رژیم و پروژه صهیونیسم است و باید به فکر رهبرانی دیگر برای این رژیم بود.

ایهود باراک تصریح کرد که نتانیاهو و دولت او منفی نگر،ضعیف و ناتوان هستند و اعتماد به نفس، قدرت و شجاعت ندارند.

باراک افزود که نتانیاهو سیاست “تفرقه بینداز حکومتکن” را در پیش گرفته و امتیازات زیادی به سرمایه داران می دهد.

گفتنی است که ایهود باراک قبلا وزیر جنگ دولت بنیامیننتانیاهو و یکی از نزدیک ترین افراد به او بوده است. وی با دست یابی به توافق بافلسطینیان بر سر راه حل تشکیل دو کشور به شدت مخالفت کرده و مانع از این کار شدهبود.

موشه یعلون وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی هم در کنفرانسهرتزلیا نتانیاهو و سیاست های وی را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داد.

واکنش نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم اظهاراتایهود باراک را صرفا هجمه ای سیاسی و بی اهمیت خواند و گفت که نمی توان زمانی کهعضوی از دولت بود حرفی زد و پس از خروج از دولت حرف دیگری زد.

نتانیاهو اظهار داشت که ما در کنفرانس امنیتی مونیخ میگفتیم ایران خطری جدی برای امنیت رژیم صهیونیستی است و امروز در کنفرانس هرتزلیاباراک می گوید که ایران خطری جدی نیست.

وی تصریح کرد که امنیت مساله ای کاملا جدی است و دولت رژیمصهیونیستی در تلاش برای مقابله با تهدیدات و برطرف کردن آن ها است.

لینک کوتاه:

کپی شد