شنبه 21/سپتامبر/2024

واکنش اخوان المسلمین اردن به احتمال انتقال سفارت آمریکا به قدس

پنج‌شنبه 12-ژانویه-2017

اخوان المسلمین اردن تاکید کرد که انتقال سفارت آمریکا ازتل آویو به قدس به معنی تیر خلاص به راه حل تشکیل دو کشور است و مطمئنا انتفاضه ایجدید را در فلسطین راه می اندازد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نعیم خصاونه مسئولپرونده فلسطین در حزب کار اسلامی، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین اردن در گفتگوبا خبرگزاری آناتولی اظهار داشت که در صورت اجرایی شدن این اقدام، اوضاع در اراضیاشغالی متشنج خواهد شد و شاهد انتفاضه ای سراسری و گسترده با محوریت قدس علیهاشغالگران صهیونیست خواهیم بود.

خصاونه تصریح کرد که اگر دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوریدونالد ترامپ دست به چنین اقدامی بزند، در آن صورت آمریکا از سیاست های همیشگی خودکه مدعی بی طرفی در منازعه فلسطینی صهیونیستی بوده است، تخطی خواهد کرد.

وی تصریح کرد که چنین اقدامی احساسات و عواطف میلیون هامسلمان در سرتاسر جهان را جریحه دار خواهد کرد، زیرا قدس متعلق به تمامی مسلماناناست.

خصاونه اظهار داشت که در این صورت، ما نیز دست به اقداماتیخواهیم زد ( که البته فعلا اشاره ای به این اقدامات نکرده است).

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا کهکاملا حامی و جانبدار رژیم صهیونیستی است، در جریان تبلیغات انتخاباتی خود گفتهبود در صورت پیروزی در انتخابات سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس اشغالی منتقلخواهد کرد، اظهاراتی که خشم گسترده فلسطینیان و حامیان آن ها در سرتاسر جهان را بههمراه داشت.

در همین حال، 100 عضو کنگره آمریکا طی روزهای گذشته با امضایطوماری از دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا خواستند که به محض در دست گرفتن زمامامور کاخ سفید، سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد