پنج شنبه 26/سپتامبر/2024

تلاش رژیم صهیونیستی برای ایجاد منطقه حائل در بلندی های اشغالی جولان

جمعه 5-آگوست-2016

پس ازیورش نظامیان صهیونیست به داخل اراضی سوریه و پیشروی 300 متری آنها در این مناطقکه چند هفته قبل اتفاق افتاد و احداث تعدادی خاکریز در تل عکاشه واقع در استانقنیطره، شایعاتی در میان ساکنان اردوگاه های مجاور بلندی های اشغالی جولان دربارهبرنامه های تل آویو در این منطقه منتشر شده است.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، برخی رسانه های گروهی عربی و عبری پیش بینی کردهاند که رژیم صهیونیستی سعی در ایجاد منطقه امن و حائل در طول نوار مرزی بلندی هایاشغالی جولان و در عمق 10 کیلومتری این منطقه دارد که از روستای حضر شروع می شود وتا روستاهای جنوب قنیطره ادامه پیدا می کند.

درهمین راستا، مصطفی عدنان از فعالان و اصحاب رسانه که مقیم استان قنیطره سوریه است،تصریح کرد که اخیرا حرف و حدیث های زیادی در میان گروه های مسلح این منطقه دربارهآتش بس الزام آور میان نظام سوریه و گروه های مخالف شنیده می شود و قرار است ضمنایجاد منطقه پرواز ممنوع، امنیت در آن برقرار شود و منطقه مذکور تحت حمایت رژیمصهیونیستی قرار گیرد. این منطقه شامل 17 روستاست که نزدیک به 20 هزار غیر نظامی درآنها سکونت دارند.

عدناندرباره ماهیت این منطقه به “عربی 21” اعلام کرد که در این منطقه برخیروستاها مانند بریقه و بیر العجم تحت سیطره نیروهای موسوم به “ارتشآزاد” و گروه های مخالف سوری قرار دارد.

ویافزود:« اطلاعات در دسترس نشان می دهد که عمق این منطقه تا تل الحاره در حومهحوران امتداد پیدا خواهد کرد. تیپ های فرقان، جبهه انصار الاسلام، لشکر پیاده 99 وتیپ العز از جمله گروه های نظامی فعال در این منطقه هستند و برخی مقرهای کوچک جبههفتح الشام هم در این منطقه قرار گرفته است.

تحلیلگراننظامی صهیونیستی بر لزوم حمایت از مرزها و ایجاد کمربند امنیتی در مناطق محلاستقرار اردوگاه های آوارگان در نزدیکی بلندی های اشغالی جولان تاکید دارند وعلاوه بر این، خواستار حضور گسترده تر ارتش صهیونیستی در مرزهای سوریه به منظورمقاله با هر گونه تحول نظامی جدید پس از حضور گروه تروریستی داعش در این منطقههستند.

لینک کوتاه:

کپی شد