شنبه 21/سپتامبر/2024

حماس: بر تحقق آشتی ملی حریص هستیم

چهارشنبه 15-ژوئن-2016

یکی از فعالان سیاسی جنبش مقاومتاسلامی فلسطین “حماس” بار دیگر بر حرص و پافشاری جنبش متبوعش بر کنارگذاشتن تمامی موانع موجود بر سر راه تحقق آشتی ملی تاکید کرد و گفت که حماس برموفقیت دیدارها با رهبران مصر اصرار دارد.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانیفلسطین از غزه، حازم قاسم با اشاره به اینکه حماس از هر تلاشی برای تحقق آشتی ملیاستقبال می کند و به هر شیوه ای در تلاش برای برگزاری دور بعدی گفتگوهای آشتی ملیدر دوحه است، اظهار داشت که برای حماس مهم تحقق نهایی آشتی ملی صرف نظر از مکان برگزاریگفتگوهای با جنبش فتح است.

قاسم اشاره کرد که حماس خواستارنظارت تمامی کشورهای عربی بر پرونده آشتی ملی است و مخالف تلاش و نقش آفرینی هیچکشوری برای حل و فصل این پرونده نیست.

وی در رابطه با موانع پیش رویفعالیت دولت وفاق ملی و پرونده کارمندان غزه نیز تصریح کرد که حماس برنامه هایدولت وفاق ملی که تنها سند و مرجع سیاسی فلسطینیان و مورد توافق تمامی گروه هایفلسطینی است، را پایه و اساسی مناسب برای دولت وحدت ملی در آینده می داند.

این فعال سیاسی حماس خاطر نشان کردکه برنامه های سازمان آزادی بخش فلسطین مورد اجماع و توافق تمامی گروه های فلسطینینیست و طی سالیان گذشته نیز این برنامه ها هیچ سود و منفعتی برای ملت فلسطین بههمراه نداشته است.

حازم قاسم در مورد کارمندان غزهنیز گفت که حماس آن ها را کارمندانی قانونی می داند و به هیچ وجه نمی توان پروندهآنان را نادیده گرفت، زیرا آن ها امانت دار مردم هستند و فداکاری های زیادی برایآنان انجام داده اند.

قاسم تصریح کرد که حل و فصل مسائلمذکور در گرو تصمیم نهایی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان،  پایبندی وی به آشتی ملی، توقف سیاست های انفرادیو برگزاری نشست کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش خواهد بود.

وی در رابطه با زمان مشخص سفر هیاتحماس به قاهره نیز گفت که حماس به دور از هر مساله ای متمایل به موفقیت دیدارها بامسئولان مصر است و از هیچ تلاشی در این راستا فروگذاری نمی کند.

حازم قاسم در پایان گفت که حماس ازهمان آغاز هر کاری برای بهبود و تقویت روابط با مصر انجام داده است و اخیرا نیزتلاش های خود در این زمینه را چندبرابر کرده است و به هر شیوه ای در راستای کاهشرنج و محنت های فلسطینیان و برقراری روابط نیک و حسنه با کشورهای همسایه گام بر میدارد.

 

لینک کوتاه:

کپی شد