یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تشدید اختلافات در ائتلاف دولتی رژیم صهیونیستی

یکشنبه 29-می-2016

اختلافات در داخل ائتلاف دولتیاسرائیل به دنبال اظهارات مسئولان حزب “خانه یهودی” و تاکید آنها بر لزوماصلاح ساختار و عملکرد کابینه امنیتی شدت یافت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطینبه نقل از منابع عبری زبان، ایلیت شاکید وزیر دادگستری اسرائیل گفت که وزیران حزب خانهیهودی به خواسته های خود در زمینه انجام اصلاحات در کابینه امنیتی به عنوان یک پیششرط جهت موافقت با پیوستن آویگدور لیبرمن به کابینه بنیامین نتانیاهو پایبند هستند.

رادیو عبری ریچاد بیت گزارش دادکه احتمال دارد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و نفتالی بینیت وزیر آموزشرژیم اشغالگر قدس جهت حل اختلافاتشان دیدار کنند، این اختلافات به خاطروضعیت نابسامان کابینه امنیتی پدیدار گشت.

یک مقام نزدیک به نتانیاهو پیشبینی کرد که این اختلافات امروز حل و فصل می شود و بینیت با انتخاب لیبرمن به عنوانوزیر جنگ اسرائیل موافقت کند.

در همین راستا، ایوب قرا وزیرمشاور رژیم صهیونیستی گفت که هرگز با انتصاب لیبرمن به عنوان وزیر جنگ موافقت نخواهد کرد.

در پی تشدید بحران جاری نشستامروز کابینه نتانیاهو به تعویق افتاد، این اقدام در حالی صورت می گیرد که هزار اسرائیلیشامگاه دیروز شنبه با برگزاری تظاهراتی در تل آویو،خواستار استعفای نتانیاهو از منصبش شدند.

روزنامه عبری زبان یدیعوتآهارانوت نوشت که تظاهرات کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که در آنها شعارهاییعلیه سیاست های دولت اسرائیل نوشته شده بود.

لینک کوتاه:

کپی شد