سه شنبه 24/سپتامبر/2024

پرفسور صهیونیست: امروز تل آویو در تیررس موشک های حماس است

سه‌شنبه 10-می-2016

خاورشناس سرشناس رژیم صهیونیستی تاکید کرد که جنبشمقاومت اسلامی “حماس” برد موشک های خود را ارتقا داده است؛ به نحوی که اینموشک ها قادر به هدف قرار دادن مرکز شهر تل آویو هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل ازمنابع قدس اشغالی، پرفسور “ایال زیسر” که در مرکز مطالعات راهبردی”دیان” کار می کند، افزود که قدرت بازدارندگی حماس با قدرت بازدارندگی حزبالله همسنگی می کند، حماس می خواهد از هر چیزی استفاده کند. 

وی تصریح کرد که حماس از یک سو میخواهد آتش بس با رژیم صهیونیستی را حفظ کند و با استفاده از این مساله موقعیتسیاسی و نظامی خود را تقویت کند و از سوی دیگر، می خواهد همچنان یک جنبش مقاومتی باشدکه به مبارزه مسلحانه علیه اسرائیل پایبند است و مبارزانش دست به عملیات هایی علیهاهداف و مواضع اسرائیل می زنند.

زیسر مدعی شد که حفظ آتش بس در نوار غزه از اینلحاظ برای حماس اهمیت دارد که نزدیک به 2 میلیون فلسطینی ساکن این منطقه، نیازمندبرقراری آرامش برای ادامه زندگی طبیعی خود و مقابله با مشکلات ناشی از بحراناقتصادی در این منطقه هستند.

وی با اشاره به اظهارات هفته گذشته اسماعیلهنیه نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که خطوط قرمز برای رژیم صهیونیستی و تحرکاتآن در مناطق مرزی غزه تعیین کرد، گفت که این مساله نشان می دهد که حماس هیچ گاه بهخاطر شرایط حاکم بر نوار غزه تسلیم نمی شود و فرماندهان نظامی این جنبش و در راسآنها محمد ضیف فرمانده کل گردان های قسام هر لحظه می توانند دستور از سر گیریعملیات های موشکی علیه اهداف صهیونیستی را صادر کنند.

این خاور شناس صهیونیست اعلام کرد که حماس سعیدارد بر اساس توصیه های دوستان ایرانی اش، راه جنبش حزب الله لبنان را ادامه دهد ودر همین راستا، سعی در ساخت و تولید موشک هایی دارد که بخش های زیادی از فلسطیناشغالی و به ویژه شهر تل آویو مرکز آنرا در تیررس داشته باشند تا از این طریقهمانند جنبش حزب الله قدرت بازدارندگی در برابر اسرائیل ایجاد کند.

وی افزود حماس می خواهد قواعد بازی خود دربرابر رژیم صهیونیستی را بر اساس الگوی لبنانی تنظیم کند و به عبارت دیگر، مرزهاینوار غزه را خط مرز برای ارتش صهیونیستی قرار دهد و به آن اجازه عبور از این مرزهاحتی در صورت ملاحظه تحرکات مبارزان این جنبش در راستای آمادگی برای اجرای عملیاتهای مقاومتی و یا کشف تونل های هجومی به سمت اراضی فلسطین اشغالی را ندهد.

زیسر تصریح کرد که ارتش صهیونیستی طی هفته هایاخیر یک تونل مقاومتی را که یک طرف آن به اراضی داخل فلسطین اشغالی رسیده بود، کشفکرد و مساله خطرناک تر این است که هر گونه امتیازدهی مقدمه ای برای امتیازدهی هایبعدی خواهد شد و از سوی دیگر، می تواند شرایط حاکم بر مرزهای لبنان در مرزهای غزههم حاکم شود و اسرائیل قدرت مقابله و پیشگیری از عملیات های حماس را نداشته باشد.

وی همچنین نسبت به تلاش حماس برای آنچه که ازآن کشیدن اسرائیل به عرصه جنگ فرسایشی محدود از طریق درگیری های مرزی تعبیر کرد،هشدار داد.

لینک کوتاه:

کپی شد