دوشنبه 23/سپتامبر/2024

پایان مقدمات برگزاری کنفرانس مردمی فلسطینیان خارج در استانبول

چهارشنبه 22-فوریه-2017

سخنگوی کنفرانس مردمی فلسطینیان تاکید کرد که تمامی مقدماتبرگزاری این کنفرانس که قرار است طی روزهای 25 و 26 ماه فوریه جاری در شهراستانبول ترکیه برگزار شود، انجام شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، زیاد عالول امروزچهارشنبه در بیانیه ای مطبوعاتی تصریح کرد که ده ها نفر داوطلب برای برگزاری هرچهبهتر این کنفراس همکاری کرده اند و کمیته هایی نیز در همین راستا تشکیل شده است تااین کنفرانس با موفقیت برگزار شود.

عالول اشاره کرد که این کنفرانس در پرتو تحولات گستردهمنطقه، ادامه نقض حقوق ملت فلسطین و گذشت 100 سال از صدور وعده ننگین بالفوربرگزار می شود و کاملا ضروری است که فلسطینیان ساکن خارج برای بازیابی نقش وجایگاه اصلی خود در مساله فلسطین دست به تحرکاتی جدی بزنند و از حقوق ملی خود،سرزمین فلسطین، حق بازگشت و حق تعیین سرنوشت خود دفاع کنند و هرگز از این حقوق واصول ثابت خود کوتاه نیایند.

وی تصریح کرد که 3 هزار اندیشمند، هنرمند، فعال سیاسی وآکادمیک فلسطین در این کنفرانس شرکت کرده و طی آن راه های بازیابی نقش و جایگاهفلسطینیان مقیم خارج در اتخاذ تصمیمات سیاسی فلسطین و تعیین سرنوشت و آینده خود بهویژه حق بازگشت آوارگان را بررسی خواهند کرد.

این مسئول فلسطینی اظهار داشت که کمیته هایی نیز به منظوراستقبال از مهمانان و شرکت کنندگان در این کنفرانس تشکیل شده است.

زیاد عالول خاطر نشان کرد که بسیاری از موسسات، سندیکاها واتحادیه های فعال در اروپا و اقصی نقاط جهان برای شرکت در این کنفرانس اعلام آمادگیکرده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد