سه شنبه 24/سپتامبر/2024

المانیتور: جنگی دیگر بین اسرائیل و حماس بسیار نزدیک است

چهارشنبه 12-جولای-2017

پس از گذشت 3 سال از جنگ 51 روزه در غزه در تابستان سال2014، “بن کسپت” تحلیلگر سرشناس اسرائیلی از احتمال وقوع جنگی دیگر دراین باریکه بین حماس و رژیم صهیونیستی در تابستان سال جاری سخن می گوید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بن کسپت  در گفتگو با پایگاه آمریکایی”المانیتور” اظهار داشت که اوضاع و شرایط حاکم بر نوار غزه قبل از وقوعجنگ 51 روزه در تابستان 2014 به هیچ وجه با شرایط فاجعه بار کنونی در این منطقهقابل مقایسه نیست.

وی در این مصاحبه ضمن اشاره به جنگ 51 روزه و دلایل آغاز آنو در نهایت نتیجه این جنگ، تصریح کرد که حماس هرچند در این جنگ متحمل ضربات وخسارت های زیادی شد، اما در مقابل ضربات بسیار سختی را هم به رژیم صهیونیستی واردکرد و در طول جنگ تمامی شهرهای اسرائیلی را هدف قرار داد و ساکنان تل آویو راوادار به فرار به پناهگاه ها کرد تا جایی که سامانه گنبد آهنین نیز کاری از پیشنبرد.

این تحلیلگر صهیونیستی افزود که حماس 51 روز مقاومت کرد ودر برابر یکی از قوی ترین ارتش ها در جهان تسلیم نشد و کاری کرد که حریم هواییفلسطین اشغالی به مدت 48 ساعت به روی هر هواپیمایی بسته شد.

بن کسپت خاطر نشان کرد که 3 سالی که پس از جنگ 51 روزه سپریشده است، آرام ترین سال ها برای فلسطینیان از سال 2000 است که قسام در آن سالشهرهای صهیونیستی را هدف حملات موشکی قرار داد.

وی اشاره کرد که به گفته منابع سیاسی صهیونیستی، وضعیت نوارغزه پس از جنگ نه تنها بهتر نشده، بلکه روز به روز بدتر می شود و عملیات عمران وبازسازی این منطقه به کندی پیش می رود و بحران برق و فاضلاب ها روز به روز بدتر میشود و آب دریا نیز هر لحظه در حال آلوده شدن است.

این در حالی است که یواو مردخای هماهنگ کننده عملیات دراراضی اشغالی فلسطین نیز قبلا هشدار داده بود که وخامت اوضاع انسانی در باریکه غزهممکن است این منطقه را به سمت جنگی دیگر سوق دهد.

 

لینک کوتاه:

کپی شد