شنبه 21/سپتامبر/2024

سفر هیات حماس به قاهره برای پیگیری پرونده آشتی ملی

سه‌شنبه 14-ژوئن-2016

هیاتی از جنبش حماس ظرف مدت 48 ساعت آینده به منظور دیداربا مسئولان سازمان اطلاعات مصر برای بحث و بررسی پرونده آشتی ملی و دیگر مسائلمرتبط با فلسطین راهی قاهره خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آگاه،این هیات شامل محمود زهار، خلیل حیه و یک افسر ارشد نیروهای امنیتی حماس در غزه کهشاید ابو عبیده جراح یا توفیق ابو نعیم فرمانده نیروهای امنیتی غزه باشد، خواهدبود. هدف از سفر آنان به قاهره تشریح موضع جنبش حماس در رابطه با حفظ امنیت مرزهایرفح بین نوار غزه و مصر است.

منابع مذکور اشاره کردند که موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسیحماس همزمان با این هیات وارد قاهره خواهد شد و ریاست آن را بر عهده خواهد داشت.هیات حماس پس از این سفر دو روزه به منظور دیدار با رهبران جنبش فتح برای بحث وبررسی مساله آشتی ملی راهی دوحه ـ پایتخت قطر ـ خواهد شد.

این در حالی است که هیاتی از جنبش فتح شامل عزام احمد و صخربسیسو که از دو روز پیش در قاهره حضور دارند، امروز سه شنبه راهی دوحه می شوند ومحمود عباس نیز همزمان آن ها را در دوحه همراهی می کند. او قرار است از دوحه راهیریاض شود و با مسئولان عربستان سعودی نیز دیدار کند.

به گفته منابع آگاه، محمد آشتیه و جبرئیل رجوب دو رهبر جنبشفتح نیز به منظور مشارکت در گفتگوهای آشتی ملی که قرار است طی روزهای آینده برگزارشود، راهی دوحه می شوند.

این منابع پیش بینی کردند که در صورت موفقیت این دیدارها،محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس نیز با یکدیگردیدار کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد