شنبه 21/سپتامبر/2024

برپایی نمایشگاه دردهای هجرت و امیدهای نکبت در غزه

یکشنبه 15-می-2016

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس” شامگاه دیروزشنبه نمایشگاه “دردهای هجرت و امیدهای نکبت” را در مرکز پلیس شجاعیه درچارچوب فعالیت های 68 امین سالروز فاجعه اشغال فلسطین افتتاح کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یکی از رهبران جنبش حماسدر محله شجاعیه در سخنانی در افتتاحیه این نمایشگاه تصریح کرد که به رغم محاصرهظالمانه و جنایت های دشمن صهیونیستی علیه ساکنان این باریکه طی 10 سال گذشته، اینملت هرگز از حقوق مسلم و مشروع خود پا پس نمی کشد.

ماهر صبره اظهار داشت که ملت فلسطین از یک وجب سرزمین خودچشم پوشی نخواهد کرد. وی تصریح کرد که مردم غزه امروز در پرتو ادامه محاصره وتاخیر در بازسازی باریکه غزه به یاری قدس و مسجد الاقصی شتافته اند.

صبره با اشاره به اینکه ملت فلسطین به وجب به وجب سرزمینخود پایبند است و هرگز از آن کوتاه نمی آید، اظهار داشت که در این نمایشگاه درد ومحنت های کوچ اجباری فلسطینیان از سرزمین خویش و در کنار آن امید آنان به بازگشتبه این سرزمین به نمایش گذاشته شده است تا بدین گونه بر حق ملت فلسطین در سرتاسراین سرزمین مقدس تاکید شود.

از سوی دیگر، فرید زیاره رئیس انجمن مساجد شرق غزه تصریحکرد که درد و رنج های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه همان درد و رنج هاییاست که ملت فلسطین در سال 1948 متحمل شد.

زیاره اظهار داشت که این نمایشگاه حق تاریخی، دینی و ملیفلسطینیان در این سرزمین را ثابت می کند و ادعاهای دشمن صهیونیستی و روایت های کذبو دروغ آن را برملا می کند.

لازم به ذکر است که در این نمایشگاه مسائل مهم و اساسیفلسطین از جمله بازگشت آوارگان به شهر و دیار خود، مساله قدس و اسرای فلسطینی درقالب تصویر به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه همچنین شامل صنایع دستی محلیفلسطین، کاریکاتورها، عکس هایی نادر و کمیاب از اراضی اشغالی سال 1948 و غیره میباشد.

لینک کوتاه:

کپی شد