چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

حمله عناصر مسلح به یک مسجد در برمه و تخریب آن

شنبه 2-جولای-2016

عناصر مسلح در ایالت کاشین در شمال برمه باحمله به یک مسجد آنرا تخریب کردند. این دومین حادثه تخریب مساجد مسلمانان در اینکشور درگیر اختلافات و حملات طائفه ای علیه مسلمانان طی کمتر از 8 روز گذشته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل ازمنابع میانماری، درگیری ها میان بودایی ها و مسلمانان میانمار و به ویژه حملاتعلیه مسلمانان مظلوم روهینگا، یکی از بزرگترین چالش هایی است که نخستین دولت مدنیچندین دهه گذشته به نخست وزیری “اونگ سان سو چی” با آن درگیر است.

در حادثه اخیر، گروهی اس ساکنان شهر باکانت درایالت کاشین دیروز جمعه (1 ژوئیه) با چوب و چماق و چاقو و سلاح گرم به ی مسجد حملهکرده و آنرا به آتش کشیدند.

روزنامه میانماری “گلوبال نیو لایت اوفنیانمار” در تلاش برای توجیه این حادثه خاطر نشان کرد که عناصر مسلح آشوبگربه هیچ وجه قابل کنترل نیستند. مساله جالب توجه این است که نیروهای امنیتی میانمارهم هیچ کس را به اتهام دست داشتن در این حمله بازداشت نکرده اند.

این حادثه در حالی رخ می دهد که 8 روز پیش همدهها نفر از اهالی بودایی یک روستا به یک مسجد و مدرسه مسلمانان در آن حمله کرده واموال آنرا به غارت برده بودند.

گفتنی است که میانمار از سال 2012 شاهد حملاتافسار گسیخته عناصر تندرو بودایی به مسلمانان و به ویژه مسلمانان روهینگا است وتاکنون بیش از 200 مسلمان به شکل فجیعی در جریان این حملات جان خود را از دست دادهاند.

لینک کوتاه:

کپی شد