چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

هشدار تحلیلگران صهیونیست نسبت به گسترش دامنه انتفاضه قدس

یکشنبه 19-ژوئن-2016

کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست نسبت به گسترش دامنهانتفاضه قدس هشدار دادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یونی بن مناحیم تحلیلگرصهیونیستی مسائل عربی انجمن اورشلیم اظهار داشت که طرفین فلسطینی و صهیونیستی درپرتو  دو تحول مهم که می تواند بر اوضاعامنیتی حاکم تاثیر گذار بوده و دامنه انتفاضه را گسترش دهد، در آستانه تشدید اوضاعقرار دارند.

بن مناحیم اشاره کرد که تحول نخست به انتخاب رژیم صهیونیستیبه ریاست کمیته حقوقی سازمان ملل مربوط می شود که این کمیته یکی از ۶ کمیته مهم واساسی در این سازمان می باشد و این دستاورد جدید رژیم صهیونیستی موجب ناامیدی هرچهبیشتر فلسطینیان نسبت به راهکارهای دیپلماسی و سیاسی می شود که نتوانست مانع ازرسیدن طرف صهیونیستی به چنین سمتی شود.

وی همچنین تصریح کرد که دومین تحول عبارت است از موضع مخالفبنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قبال طرح صلح عربی که این مساله نیزموجب می شود فلسطینیان یک گزینه بیشتر پیش رو نداشته باشند که این گزینه نیز عبارتاست از تلاش برای پیشبرد طرح صلح فرانسه.

این تحلیلگر صهیونیستی افزود که احتمال افزایش عملیات هایمقاومتی در ماه رمضان همزمان با شکست تلاش ها و طرح های سیاسی و نبرد در عرصه بینالمللی علیه رژیم صهیونیستی برای تحمیل طرح صلح فرانسه بر آن بسیار زیاد است.

یونی بن مناحیم تصریح کرد که عملیات اخیر در تل آویو از نظرفلسطینیان پیروزی و ضربه ای بزرگ به رژیم صهیونیستی بود و همین مساله می تواندزمینه را برای تشدید عملیات های مقاومتی فراهم کند، زیرا گروه های فلسطینی جوانانرا به اجرای عملیات های انفرادی تشویق می کنند و رژیم صهیونیستی هم برای مقابله بااین عملیات ها با سختی های زیادی مواجه است.

بن مناحیم اظهار داشت که رژیم صهیونیستی برای شناسایی وبازداشت مجریان عملیات های مقاومتی با کمبود اطلاعات و سختی های زیادی رو بهرو  است، زیرا این افراد به گروه خاصیوابستگی ندارند و اهداف خود را به صورت شخصی تعیین می کنند و این مساله این امکانرا به آن ها می دهد تا اهداف مد نظر خود را به دقت انتخاب کرده و رژیم صهیونیستیرا غافلگیر کنند.

راه حل های پیشگیرانه

از سوی دیگر، نویسنده صهیونیستی پایگاه خبری “نیوزون” اظهار داشت که رژیم صهیونیستی باید به فکر راه حل ها و اقداماتی بازدارنده برای مقابله با انتفاضه سوم فلسطینباشد از جمله تیراندازی مستقیم به سمت مجریان عملیات های مقاومتی، حملات گستردهعلیه مناطق فلسطینی نشین، تخریب منازل فلسطینیان و تبعید آن ها.

آبراهام ویختر که قبلا مشاور قضایی دولت رژیم صهیونیستی درکرانه باختری و نوار غزه بوده است، مدعی شد که احتمالا یاس و ناامیدی یکی از دلایلروی آوردن جوانان فلسطینی از جمله دانشجویان به عملیات های مقاومتی و حمل سلاح سردبرای قتل یهودیان می باشد.

ویختر مدعی شد که عملیات های مقاومتی جوانان فلسطینی از اولماه اکتبر سال گذشته تا به امروز بیشتر در نتیجه تشویق های صورت گرفته در مساجد وشبکه های اجتماعی فلسطینیان انجام شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد