یکشنبه 27/اکتبر/2024

قسام ادعای شاباک در مورد تونل های حماس را رد کرد

چهارشنبه 11-می-2016

یکی از فرماندهان بارز گردان های شهید عزالدین قسام شاخهنظامی جنبش حماس ادعاهای دشمن صهیونیستی مبنی بر دست یابی به اطلاعاتی مهم و حساسدر مورد تونل های حماس را به شدت رد کرد و گفت تمامی این ادعاها صرفا یک جنگ رسانهای است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان اطلاعات عمومیرژیم صهیونیستی “شاباک” روز گذشته مدعی شد که یکی از فعالان حماس را درداخل تونلی در نوار مرزی غزه به اسارت گرفته است. شاباک همچنین ادعا کرده است کهاین فعال اسیر حماس اطلاعات مهمی در مورد تونل ها به رژیم صهیونسیتی داده است.

شاباک در بیانیه خود مدعی شده است که این عضو حماس در جریانتحقیقات اطلاعات مهم و حساسی در مورد مسیر تونل ها و شیوه فعالیت یگان حفر کنندهتونل ها در اختیار آن ها قرار داده است.

این فرمانده گردان های شهید عزالدین قسام که نخواست نامشفاش شود، اظهار داشت که شاباک در بیانیه خود به اطلاعات و موضوعاتی پرداخته است کهجنبه عمومی دارد و قسام بارها در بیانیه ها و تمرینات نظامی خود در این باره سخنگفته است و حتی در فیلم های تلویزیونی و فایل های ویدیویی نیز به کرات این مسائلبه نمایش گذاشته شده است.

وی در رابطه با ادعاهای شاباک مبنی بر دست یابی به اطلاعاتیدر مورد مسیر تونل های حماس و ورودی این تونل ها اظهار داشت که افراد بسیار اندکیدر این زمینه اطلاعات دارند و حتی کسانی که در حال حفر تونل ها و ترمیم آن هاهستند نیز اطلاعی از آن ندارند. وی اشاره کرد که کتمان و محافظه کاری پایه و اساسموفقیت حماس و گردان های قسام است.

این فرمانده قسام خاطر نشان کرد: اگر دشمن صهیونیستیکوچکترین اطلاعاتی در مورد تونل های حماس بدست بیاورد، بلافاصله نیروهای خود را بهسمت باریکه غزه گسیل داشته و به جست و جو و منفجر کردن این تونل ها اقدام می کندتا بدین گونه دستاوردی برای ارتش شکست خورده خود کسب کند.

وی تصریح کرد که طی روزهای گذشته ارتش رژیم صهیونیستیتصاویری از دو تونل منتشر کرده و مدعی شده که آن ها را کشف کرده است اما در حقیقتاین دو تونل در جنگ 51 روزه در غزه مورد استفاده قرار گرفتند و دشمن صهیونیستی ازطریق این دو تونل متحمل ضرباتی سخت و دردناک شد و در جریان جنگ این دو تونل کشفشدند و اکنون دشمن صهیونیستی برای اینکه مثلا دستاورد تازه ای برای خود کسب کردهباشد، اقدام به انتشار تصاویر این تونل ها می کند.

این فرمانده قسام خاطر نشان کرد که دشمن صهیونیستی از زمانتوقف جنگ 51 روزه در غزه همچنان در پی شناسایی و کشف تونل های حماس است و به رغمبکارگیری پیشرفته ترین دستگاه ها و ماشین آلات ها و صرف هزینه های هنگفت تاکنونموفق به کشف حتی یک تونل هم نشده است.

وی اظهار داشت که دشمن صهیونیستی همان راهکارهایی را برایکشف تونل های غزه در پیش گرفته است که قبلا برای شناسایی تونل های حفر شده بین غزهو مصر و قبل از عقب نشینی از نوار غزه از آن استفاده می کرد. وی تاکید کرد کهمقاومت قادر است با اقدامات و تدابیر دشمن صهیونیستی برای کشف تونل ها مقابله کند.

این فرمانده گردان های شهید عزالدین قسام خاطر نشان کرد کهدشمن صهیونیستی به سبب پیچیدگی نوار مرزی بین غزه و اراضی اشغالی 1948 قادر به کشفتونل های حماس نیست به همین خاطر مجبور است خارج از نوار مرزی به جست و جوی اینتونل ها بپردازد.

لینک کوتاه:

کپی شد