یکشنبه 22/سپتامبر/2024

دیدار ناگهانی و فوری نتانیاهو و جان کری

یکشنبه 19-ژوئن-2016

نخستوزیر رژیم صهیونیستی و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گذشته به صورتتلفنی با هم گفتگو کردند و قرار شد دیداری فوری و ناگهانی برای بررسی مساله از سرگیری مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار کنند.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی، بنیامیننتانیاهو در سایه انتقادات شدید از دولت خود طی هفته های اخیر، با جان کری توافقکرد که طی دیداری فوری مساله از سر گیری مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطین رامورد بررسی قرار دهد. گفته می شود که این دیدار هفته آینده در یکی از کشورهایاروپایی برگزار خواهد شد.

نتانیاهودر پی شکست در مقابله با تلاش های بین المللی برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلحکه فرانسه آنرا ارائه کرده بود، خواستار دیدار با وزیر خارجه آمریکا شده است.

ایندیدار نتانیاهو و کری حول محور از سر گیری مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردانفلسطین برگزار خواهد شد و به نظر می رسد که تونی بلر فرستاده سابق کمیته چهارجانبهعربی در روند سازش در منطقه خاورمیانه هماهنگی های لازم برای از سر گیری مذاکراتسازش میان تشکیلات رام الله و رژیم صهیونیستی را با کشورهای عربی و در راس آنهاعربستان سعودی و مصر انجام خواهد داد تا زمینه برگزاری کنفرانس منطقه ای؛ و نه بینالمللی فراهم آید.

شبکه 2تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این دیدار تحت تاثیر انتقادات اخیر ایهودباراک وزیر جنگ اسبق این رژیم از نتانیاهو صورت می گیرد که طی آن نسبت به فروپاشیدولت نتانیاهو طی ماه های آینده هشدار داده بود.

لینک کوتاه:

کپی شد