جمعه 20/سپتامبر/2024

مشعل دشمن صهیونیستی را از هرگونه تجاوز و حماقت علیه غزه بر حذر داشت

چهارشنبه 15-فوریه-2017

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین”حماس” دشمن صهیونیستی را از هرگونه جنگ و تجاوز جدید علیه نوار غزه برحذر داشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل ظهر امروزچهارشنبه در سخنانی در جریان کنفرانس ” مساله فلسطین؛ برآورد استراتژی سال2016 و ارزیابی راهبردی سال 2017″ که امروز چهارشنبه به همت مرکز”الزیتونه” در ترکیه برگزار شد، خاطر نشان کرد: دشمن صهیونیستی ما راتهدید به جنگی دیگر می کند و ما نیز به این رژیم هشدار می دهیم که تنها گزینه پیشروی ما مقاومت و مبارزه همه جانبه است.

مشعل اشاره کرد که ملت فلسطین در عرصه مقاومت و مبارزه با دشمنصهیونیستی در تمامی شرایط دست به نوآوری و خلاقیت می زند، چه همپیمان و دوستانی درمنطقه داشته باشد و چه نداشته باشد.

خالد مشعل تصریح کرد که حماس نقش بسزایی در احیای پروژهمقاومت برای مقابله با دشمن صهیونیستی و تشکیل ارتشی قدرتمند ( گردان های شهیدعزالدین قسام شاخه نظامی حماس) داشته است.

مشعل گفت که حماس پس از گذشت 3 دهه همچنان بر اصول و آرمانهای خود ثابت مانده است و اگر تاکنون شروط کمیته چهارجانبه بین المللی را میپذیرفت و تسیلم آن می شد، تمامی کشورهای درهای خود را به روی آن می گشوند.

وی با بیان اینکه جنبش متبوعش خطا و اشتباهات دیگران راتکرار نمی کند و هرگز خود را غرق در قدرت و حاکمیت نمی کند، خواستار سر و ساماندادن به اوضاع داخلی فلسطین از جمله برچیدن دودستگی و اختلافات داخلی و دمیدن روحیتازه در موسسات و نهادهای ملی فلسطین شد.

خالد مشعل همچنین خواستار احیای مجدد پروژه ملی فلسطین واعتبار بخشی مجدد به آن با هماهنگی و توافق دیگر گروه های فلسطینی و کنار گذاشتنمسائل حاشیه ای شد که دشمن صهیونیستی می خواهد فلسطینیان را به آن سرگرم کند.

مشعل بر ضرورت توافق فلسطینیان بر سر یک استراتژی ملی مشترکبرای مقابله با دشمن صهیونیستی و جمع آوری اسباب و عوامل قدرت شد و تاکید کرد کهما باید بر سر کیفیت و چگونگی مدیریت استراتژی مقاومت با تمامی ابزارها و تاکتیکهای آن توافق کنیم و حماس آماده پیوند میان هرگونه استراتژی است که مقاومت و سیاسترا کنار یکدیگر جمع کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد که کار چندان دشوارینیست که بتوانیم اهداف و خواسته های خود طی سال های آینده اعم از بیرون راندناشغالگران از قدس و کرانه باختری و تخلیه شهرک های صهیونیست نشین را عملی کنیم.

خالد مشعل عنوان کرد که تصمیمات ملی فلسطین باید به طورمشترک و با مشارکت تمامی گروه ها و جریان ها اتخاذ شود و در کنار آن همه به گزینهمقاومت و مبارزه با دشمن نیز پایبند باشند تا بدین گونه فلسطینیان به جایی برسندکه بتوانند با اوضاع آشفته و مبهم منطقه که هر روز نیز بدتر می شود، تعامل کنند.

مشعل اظهار داشت که طبق تجربه ملی فلسطین، مقاومت یکی ازاصول ثابت ملت فلسطین بوده است حتی اگر در پاره ای مواقع دچار خلل هایی نیز شدهباشد اما این حالت ها معمولا موقتی بوده و مقاومت در مجموع در درون و وجدان تمامیفلسطینیان و فرهنگ و برنامه های آنان جای دارد و بدون مقاومت شکست حتمی و قطعیاست.

وی تاکید کرد که ملت فلسطین همیشه ثابت و پایدار بوده و درشرایطی بسیار سخت و دشوار و با وجود محاصره و توطئه های دشمنان وارد 3 جنگ پیاپیبا دشمن صهیونیستی شده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد که به رغم تمامی چالشها و تهدیدات پیش رو، ملت فلسطین مهارت ها و توانمندی زیادی کسب کرده است که تجربهثابت کرده است که این توانمندی ها به آن برای مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی کمکشایانی کرده است.

خالد  مشعل افزود کهملت فلسطین تجربه زیادی در فعالیت های حزبی و سیاسی دارد و همین مساله موجب شده کهاین ملت تا حدود زیادی خود را از اختلافات فرقه ای و طایفه ای به دور بدارد و حتیوجود ادیان مختلف در فلسطین موجب تقویت هرچه بیشتر این ملت شده و مسیحیان برادرانما در فلسطین هستند و ما احترام زیادی برای آنان قائل هستیم.

مشعل در ادامه افزود که مقاومت موجب آزاد سازی بخشی ازفلسطین یعنی نوار غزه شد و دشمن صهیونیستی را وادار به عقب نشینی از این منطقه وتخریب شهرک های صهیونیست نشین مجاور غزه کرد و این مقدمه ای برای پیشبرد پروژهآزاد سازی فلسطین بود و مقاومت تا جایی پیش رفته که موفق شد نبرد را به عمق اراضیاشغالی انتقال دهد.

مشعل تاکید کرد که جداسازی مقاومت از سیاست امری نادرست درتاریخ ملت هایی بوده است که در معرض اشغالگری قرار داشته اند و تجربه ملی فلسطینبه دو دلیل در برخی مراحل دچار نقص و ضعف شده است، نخست نبود موسسات و مرجعیات ملیکه مسئول اتخاذ تصمیمات سیاسی هستند که توافقنامه اسلو یکی از نتایج آن بود و دومبرخی اجتهادات و تصمیمات که صرفا به اهداف حزبی و شخصی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد که عملکرد رهبران کنونی فلسطین به هیچ وجه حدو اندازه های انتظارات و خواسته های ملت فلسطین نبوده است.

مشعل در رابطه مسائل داخلی نیز افزود که برچیدن دودستگی وبه شکست کشاندن توطئه های دشمنان باید در راس تمامی اولویت ها باشد.

لینک کوتاه:

کپی شد