جمعه 25/اکتبر/2024

قسام خطاب به رژیم صهیونیستی: با اسرای شما مقابله به مثل می کنیم

یکشنبه 21-آگوست-2016

سخنگویگردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی “حماس”تاکید کرد که تداوم محاصره غزه کمکی به برقراری آرامش نمی کند و ما با نظامیاناسیر صهیونیستی همان رفتاری را خواهیم کرد که رژیم صهیونیستی با اسرای فلسطینیدربند زندان های خود می کند.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ابو عبیده در جریان سخنرانی خود در رژه نظامیباشکوه گردان های قسام در مراسم “پیروزی و شهادت” در شهر رفح واقع درجنوب باریکه غزه که عصر امروز یکشنبه برگزار شد، خاطر نشان کرد که «بهره مندی ازآزادی و زندگی شرافتمندانه مانند دیگر ملت های جهان، حق ملت فلسطین است و هر کسباد بکارد، طوفان درو می کند و همه سیاستمداران جهان باید این حرف را بشنوند: درمقابل ملتی که تصمیم به دستیابی به آزادی گرفته است، قرار نگیرید.»

اینهمایش مردمی جنبش حماس به منظور گرامی داشت یاد و خاطره دومین سالگرد شهادت ه نفراز فرماندهان گردان های قسام به نام های “محمد برهوم”، “محمد ابوشماله” و “رائد عطار” در جریان نبرد العصف الماکول یا همان جنگ 51روزه غزه در تابستان سال 2014 و گرامی داشت سیزدهمین سالروز شهادت مهندس اسماعیلابو شنب از فرماندهان قسام برگزار شد تا این گردان ها در چهل و هفتمین سالروز بهآتش کشیده شدن قبله گاه نخست مسلمانان، با قدس و مسجد الاقصی تجدید عهد و پیمانکند.

سخنگویقسام با ارسال پیامی آشکار به دشمن صهیونیستی هشدار داد که این گردان ها بانظامیان اسیر صهیونیستی در غزه همان رفتاری را خواهد کرد که این رژیم با اسرایفلسطینی دربند زندان های خود می کند. وی افزود:« دشمن بداند که با اسرای آن همانرفتاری خواهد شد که با اسرای ما در زندان های صهیونیستی می شود.» این پیام ابوعبیده اشاره به وجود نظامیان اسیر صهیونیستی در دست گردان های قسام است و این اسرادر جریان نبرد 51 روزه به اسارت درآمده اند.

ویتاکید کرد که متوسل شدن رژیم صهیونیستی به اعمال مجازات های نژاد پرستانه علیهاسرا نشانگر ناتوانی و ورشکستگی اخلاقی، امنیتی، سیاسی و نظامی آن است.

از سویدیگر، گردان های شهید عزالدین قسام و مقاومت فلسطین آمادگی خود برای دفاع از ملتفلسطین در هر زمانی و ورود به عرصه نبرد جدیدی را که امکان دارد رژیم صهیونیستیعلیه ملت فلسطین تحمیل کند، اعلام کرده و به دشمن نسبت به هر گونه هشدار دادند که دسیسه چینی یا توطئه و یا ارتکابحماقت جدید هشدار دادند و گفتند در صورت انجام چنین کاری «از ما همان واکنشی راخواهید دید که خود می دانید و به حول و قوه الهی مقاومت دست به اقداماتی خواهد زدکه قبل از این آنها را تجربه نکرده اید.»

ابوعبیده تصریح کرد:« ما امروز با شما عهد و پیمان می بندیم که گردان های قسام همچناندر خط مقدم مقابله با دشمنان حضور خواهد داشت و مقاومت راهبر واقعی ملت فلسطینخواهد بود و ضمن بر دوش کشیدن آرمان های آن، منبع مشروعیت بخشی به هر چیزی خواهدبود.»

ویهمچنین به مساله ربوده شدن 4 جوان فلسطینی اشاره کرد و گفت:« پرونده این 4 مبارزفلسطینی همچنان باز است و فرماندهی گردان های قسام تمام تلاش خود را در عرصه هایمختلف برای بازگرداندن این جوانان ربوده شده به کار می گیرد. ما امروز با اینجوانان ربوده شده و خانواده های آنها تجدید عهد و پیمان می کنیم که مساله آنها رافراموش نخواهیم کرد و به حول و قوه الهی، پیگیری این پرونده دین و وظیفه ای برعهده ماست.»


متنکامل این سخنرانی از نظر خوانندگان محترم می گذرد:

سخنرانیسخنگوی گردان های قسام در جریان همایش شهادت و پیروزی در دومین سالروز نبرد العصفالماکول

حمد وسپاس خداوند دو جهان و یار و یاور مبارزان و خوار کننده مستکبران را و سلام و درودخداوند بر پیامبر مجاهد شهید (سلام خداوند بر او و یاران و ادامه دهندگان راهشباد). اما بعد:

امروز 2سال از نبرد العصف الماکول که تاریخ آنرا با مداد و نور و خون ثبت و ضبط خواهد کردو نبردی بود که به جهانیان نشان داد که مردان الهی و پرده داران حق با وجود تمامقدرت لشکر شیطان و سپاهیان جبهه باطل، همچنان دست برتر را در اختیار خواهند داشت،می گذرد.

این نبردنقطه عطفی در تاریخ منازعه با رژیم جنایتکار صهیونیستی بود که همچنان سعی در جمعکردن برگه های قدرت پراکنده شده خود و درک راز شکست و ناکامی خود در نبردی را داردکه تمام امکانات و قدرت خود را برای آن به کار گرفته بود و جمع کثیری از دوستان وهمپیمانانش نیز آنرا در این جنگ حمایت و پشتیبانی می کردند، اما با این وجود،نتوانست عظمت ملتی را که پرچم حق و عدالت را به دست گرفته است و فرماندهانی که بهریسمان محکم الهی چنگ زده اند، در هم بشکند.

امروزعطر شهادت و کرامت شهدا و به ویژه آن قهرمانانی را که تار و پود پیروزی را درجریان نبرد العصف الماکول به هم تنیدند و در نهایت خود به افتخارشهادت نایل گشتند،احساس می کنیم. آنها قهرمانان ماندگار فلسطین هستند؛ ابو ایمن رائد عطار، ابو خلیلمحمد ابو شماله و ابو اسامه محمد برهوم و دیگر فرماندهان مقاومت از تمامی گروه هایمجاهدی که در این مسیر در کنار ما و یار و یاور ما بودند و هستند و در سنگر عزت و شرفو کرامت ایستاده اند.

ماامروز همچنین در سالروز شهادت یکی از دلاورمردان جنبش حماس و رهبران ملت فلسطین؛فرمانده بزرگ شهید مهندس اسماعیل ابو شنب هستیم که 13 سال قبل به دست عناصر دشمنصهیونیستی ترور شد و به افتخار شهادت نائل گشت. این دشمن فکر می کرد که ترورهایشوم آن جلوی جهاد و مقاومت ما در راه وعده الهی را خواهد گرفت.

ایندشمن دهها سال قبل هم فکر می کرد که به آتش کشیدن مسجد الاقصی جلوی انقلاب ملتفلسطین را خواهد گرفت و آنها را دچار یاس و سرخوردگی خواهد کرد، اما نمی دانست کهاین حادثه، آتشی در دل های دوستداران و عاشقان مسجد الاقصی و سربازان آن شعله ورخواهد کرد که جز با آزاد سازی و پاکسازی آن از لوث وجود اشغالگران خاموش نخواهدشد. اکنون انتفاضه قدس ـ در سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی ـ با وجود تمامیمشکلات به راه خود ادامه می دهد و هر از چند گاهی پوست می اندازد و بیانگر وجدانملت سرافراز و آزادی خواه و حامی جهاد و مقاومت است که آنرا به عنوان راهی برایدستیابی به حقوق خود و آزاد سازی مقدسات انتخاب کرده است.


ای ملتقهرمان… ای امت سربلند

گردانهای قسام از همان روزی که نبرد العصف الماکول به پایان رسیده است، همچنان به یاریخداوند با تمام قدرت و اراده خود سعی در تکمیل راهی دارد که خداوند پیش پایش قرارداده است و در همین راه به آماده سازی و جمع آوری تجهیزات لازم و فراگیری آموزشهای نظامی ادامه می دهد و ـ به حول و قوه الهی ـ هرگز از ادامه آماده سازی خود خستهنخواهد شد تا زمینه پیروزی فراهم شود. این جنبش می داند که نبرد میان ما و دشمنهمچنان ادامه دارد و پرونده آن باز است. از جمله مسائل زیر مجموعه این منازعه،مساله اسرای قهرمانی است که در راه دستیابی به آزادی و کرامت خود از هیچ تلاشیفروگذار نکرده اند. ما بار دیگر پایبندی مان به پیگیری مساله اسرا تا آزادی آنهارا اعلام می کنیم و به دشمن صهیونیستی نسبت به عواقب و تبعات اقدامات سرکوبگرانهاش علیه اسرای خود هشدار می دهیم. دشمن باید بداند که متوسل شدن آن به مجازات هاینژاد پرستانه نشانگر ناتوانی و استیصال و ورشکستگی اخلاقی، امنیتی، سیاسی و نظامیآن است و ما با نظامیان اسیر آن همان رفتاری را خواهیم کرد که خودش با اسرایفلسطینی می کند.

ماامروز در سالروز ربوده شدن 4 مبارزمان در اراضی مصر اعلام می کنیم که پرونده اینمبارزان همچنان باز است و حماس به تلاش های خود در عرصه های مختلف برای آزادی اینجوانان ربوده شده ادامه می دهد. ما بار دیگر با این جوانان و خانواده های آنهاتجدید عهد و پیمان می کنیم که مساله آنها را فراموش نخواهیم کرد و پیگیری آن دین ووظیفه و تعهدی بر گردن ماست.


ملتفلسطین… امت قهرمان… ای آزادگان جهان

مقاماتصهیونیستی با اعمال محاصره علیه ملت فلسطین در نوار غزه همان اشتباهات و حماقت هایقبلی را تکرار می کنند و فکر می کنند که این محاصره می تواند اراده و مقاومت ما رابشکند. ما به این دشمن خیال پرداز می گوییم که محاصره نتوانست و نخواهد توانست جلویتوسعه توان نظامی و تداوم آماده سازی برای نبرد آزاد سازی را بگیرد و سیاست هایدشمن جز باعث پایبندی بیشتر ما به راهکار و سلاح مقاومت نخواهد شد و ما این سلاحرا تا آزاد سازی سرزمین و ملت فلسطین بر زمین نخواهیم گذاشت و اگر دشمن به آرامش اوضاعدل خوش کرده است و به اشتباه فکر می کند که می تواند جلوی مقاومت را بگیرد، اما تداوممحاصره غزه کمکی به آرامش اوضاع نخواهد کرد و برخورداری از آزادی و زندگیشرافتمندانه مانند دیگر ملت های جهان، حق ملت فلسطین است و هر کس باد بکارد، طوفاندرو می کند و تمامی سیاستمداران جهان این حرف را بدانند:« جلوی ملتی که تصمیم بهدستیابی به آزادی گرفته است، نایستید.»

ازهمین رو، ما اعلام می کنیم که گردان های قسام و مقاومت فلسطین هر زمان آماده دفاعاز ملت فلسطین و ورود به عرصه نبرد تحمیلی جدید است. ما به دشمن نسبت به هر گونهتوطئه و حیله گری و یا حماقت جدید هشدار می دهیم و می گوییم که شما از ما جز همانچیزی که از قبل دیده اید و اقدامات جدیدی که هنوز آنها را تجربه نکرده اید،نخواهید دید. من اینجا بر خود لازم می دانم که به روح شهدای قهرمانی که در جریانآماده سازی خود برای نبردهای آتی جانشان را از دست می دهند و قبل از شهادت شاننقشی از خود به یادگار می گذارند، درود می فرستم و با آنها عهد می بندیم که مشت هاو ترکش های بمب ها و ضربات تبر آنها ـ به حول و قوه الهی ـ بر سینه دشمنان خواهدنشست.

درپایان:

بهارواح شهدای ملت فلسطین و به ویژه شهدای نبرد العصف الماکول و نیز خانواده هایشهدا و نزدیکان آنها درود می فرستیم. ما همچنین به اسرا و خانواده های مقاوم وصبور آنها، به مجروحان و زخمی ها، به مبارزان مقاومت و به فرزندان ملت فلسطین واردوگاه های آوارگان و نیز فلسطینیان مقیم خارج درود می فرستیم.

ما باشما عهد می بندیم که گردان های قسام در خط مقدم نبرد با دشمنان باقی خواهد ماند ومقاومت همچنان راهبر واقعی ملت فلسطین و پرچمدار آرمان ها و منبع مشروعیت آن خواهدبود.

لینک کوتاه:

کپی شد