یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تقدیر همایش یبن المللی استانبول از خانواده دوابشه و القیق

پنج‌شنبه 19-می-2016

همایش باشگاه بین المللی رسانه ها و ارتباطات فلسطینکه دیروز چهارشنبه در شهر استانبول ترکیه آغاز به کار کرد، خانواده دوابشه را کهقربانی جنایت شهرک نشینان صهیونیست در روستای دوما واقع در جنوب نابلس شدند، ونوزاد شیرخواره خود را از دست دادند و سپس پدر و مادر این خانواده هم در اثر شدتجراحات جان خود را از دست دادند و تنها یک فرزند این خانواده به نام”احمد” زنده ماند، تکریم کرد.

به گزارش بخش ترکی مرکز اطلاع رسانی فلسطین،این همایش همچنین از اسیر “محمد القیق” خبرنگار فلسطینی که در اعتراض بهبازداشت اداری خود توسط رژیم صهیونیستی دست به طولانی ترین اعتصاب غذا زد و نیزهمسر وی “فیحاء شلش” که پویش رسانه ای بزرگی در حمایت از شوهرش به راهانداخت، تقدیر به عمل آورد.

“بسام سایح” اسیر فلسطینی دربندزندان های صهیونیستی که به خطرناک ترین بیماری دچار شده بود و ضمن ابتلا به دو نوعسرطان، از ضعف شدید عضله قلب خود هم رنج می برد، از دیگر افرادی بود که در اینهمایش مورد تقدیر قرار گرفت.

این همایش همچنین از تعدادی دیگر از شخصیت هایرسانه ای و فکری حامی مساله فلسطین از جمله روزنامه نگاران و اصحاب رسانه تقدیر بهعمل آورد.

همایش باشگاه بین المللی رسانه ها و ارتباطات فلسطین امروزچهارشنبه در شهر استانبول ترکیه با موضوع “فلسطین در رسانه ها… فرصت ها وچالش ها” آغاز به کار کرد و قصد دارد طی دو روز فعالیت خود، فرصت ها و چالشهای پیش روی مساله فلسطین در سایه تغییر و تحولات صورت گرفته در دنیای رسانه، نحوهجلب توجه به مساله فلسطین در عرصه رسانه و اسطوره ها و روایت های صهیونیستی رامورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

هشام قاسم دبیر باشگاه بین المللی رسانه ها وارتباطات فلسطین خاطر نشان کرد که جهان امروز شاهد تحولات بزرگی در عرصه رسانه وارتباطات است. وی در سخنرانی خود در مراسم گشایش این همایش خاطر نشان کرد که اینتحولات فرصت ها و چالش های جدیدی را برای رسانه های فلسطینی ایجاد کرده است و اینرسانه ها باید به دنبال راه های جدیدی برای تحقق بیشترین کارآیی ممکن باشند.

قاسم تصریح کرد که «ما امروز به خاطر فلسطین کهملت آن از خانه و کاشانه خود آواره شده اند، اینجا جمع شده ایم.»

این همایش اولین بار در آوریل سال 2014 در شهراستانبول ترکیه برگزار شد که در آن زمان 450 نفر از نویسندگان، روزنامه نگاران وهنرمندان و مسئولان موسسات رسانه ای از سراسر جهان عرب و اسلام در این همایش شرکتکرده بودند.

گفتنی است که در این همایش بین المللی از نقش پیشروی مرکز اطلاع رسانیفلسطین در پوشش اخبار مربوط به مساله فلسطین و فعالیت بسیار حرفه ای و سریع آن طی19 سال گذشته تقدیر شده بود.

لینک کوتاه:

کپی شد