یکشنبه 27/اکتبر/2024

تصمیم رژیم صهیونیستی برای کاهش مقدار برق ارسالی به غزه

پنج‌شنبه 25-می-2017

مسئول هماهنگی امور دولت صهیونیستی امروز پنجشنبه اعلام کردکه تل آویو تصمیم به کاهش میزان برقی گرفته است که از طریق خطوط اسرائیلی به نوارغزه انتقال داده می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “یوآف مردخای”در مصاحبه با شبکه “بی بی سی” عربی مدعی شد که جنبش مقاومت اسلامی”حماس” ماهیانه 100 میلیون شکل از طریق کالاها و مالیات از فلسطینیانساکن نوار غزه دریافت می کند و این اموال را به تشکیلات خودگردان تحویل نمی دهد.

باریکه غزه از زمان اتمام محموله های سوخت ارسالی قطر و ترکیهدر تاریکی به سر می برد و “فتحی شیخ خلیل” رئیس سازمان نیروی فلسطین درغزه از همان زمان اعلام کرده است که باریکه غزه نمی تواند سوخت مورد نیاز فعالیتنیروگاه غزه را با قیمت لیتری 5.2 شکل (تقریبا 1.3 دلار) خریداری کند.

ساکنان غزه هر روزه تنها 4 الی 6 ساعت از نعمت برق بهره مندهستند و در مقابل، 10 الی 12 ساعت برق آنها قطع می شود؛ چرا که سوخت مورد نیازنیروگاه برق غزه که 60 مگاوات برق تولید می کند، تمام شده است.

نوار غزه نیازمند 400 مگاوات برق است که تنها 212 مگاوات ازآن در دسترس است و 120 مگاوات از برق مورد نیاز این منطقه از طریق خطوط صهیونیستی،32 مگاوات از طریق مصر و 60 مگاوات از طریق نیروگاه برق غزه تامین می شود.

لینک کوتاه:

کپی شد