دوشنبه 23/سپتامبر/2024

واکنش شدید نتانیاهو و یعلون به اظهارات محمود عباس

پنج‌شنبه 23-ژوئن-2016

نخست وزیر و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی باانتقاد شدید از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، او را به”دروغگویی” متهم کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل ازمنابع قدس اشغالی، بنیامین نتانیاهو موشه یالون امروز پنجشنبه پس از آنکه عباس درسخنرانی خود در اتحادیه اروپا، رژیم صهیونیستی را “دولت فاشیست” معرفیکرد، به انتقاد شدید از او پرداختند و مدعی شدند که وی دروغگوست و اقدام به دروغپردازی می کند.

نتانیاهو در همین راستا تاکید کرد که «ابو مازنچهره واقعی خود را نشان داد. او که حاضر به دیدار با رئووین ریولین رئیس رژیمصهیونیستی نشد، قبلا ادعا می کرد که دستش را برای صلح با این رژیم دراز کرده است.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به شدت از مخالفتعباس با دیدار با ریولین به خشم آمده بود، خاطر نشان کرد که وی باید از دروغپردازی و تحریک علیه اسرائیل دست بردارد.

محمود عباس در سخنرانی امروز پنجشنبه خود در مقراتحادیه اروپا اعلام کرد که خاخام های صهیونیست خواستار ریختن سم در آب هایفلسطینیان شده اند.

عباس در این اظهارات خود تصریح کرد که «همین یکهفته پیش، تعدادی از خاخام های اسرائیل، به وصراحت از دولت شان خواستند که آب هایفلسطینیان را با سم آلوده و آنها را بکشند… آیا این تحریک آشکار به کشتار دستهجمعی ملت فلسطین نیست؟»

از سوی دیگر، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردانفلسطین حاضر به دیدار نمادین با رئووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی در بروکسل نشد.”مارتین شولتز” رئیس پارلمان اروپا قصد برگزاری دیدار نمادین کوتاه میانمحمود عباس و ریولین در بروکسل را داشت که هر دو طرف در آنجا به سر می برند، امابا وجود موافقت رئیس رژیم صهیونیستی با این مساله، عباس با این دیدار مخالفت کرد.

رئووین ریولین در گفتگو با روزنامه صهیونیستی”اسرائیل الیوم” تاکید کرد که شولتز علاقه مند به برگزاری دیدار میان منو ابو مازن و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را داشت و منمخالفتی با این مساله نداشتم و حتی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر هم با آن موافقتکرده بود، اما عباس حاضر به این دیدار نشد.

لینک کوتاه:

کپی شد