سه شنبه 24/سپتامبر/2024

تغییرات در کابینه امنیتی اسرائیل تحت فشار مقاومت و تونل های مرزی

دوشنبه 30-می-2016

افسرانو نظامیان ارتش صهیونیستی حمایت خود از خواسته نفتالی بنت وزیر آموزش و پرورش رژیمصهیونیستی برای مشارکت دادن وزرای دولت صهیونیستی در تصمیمات و مصوبات کابینهامنیتی را اعلام کرده و تاکید نمودند که این مساله درست نیست که کابینه امنیتی مارا به جنگ بفرستد، اما در جریان جزئیات مورد نیاز و نقشه های جنگ قرار ندهد.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع صهیونیستی، یک افسر تیپ گولانی کهدر حال حاضر در مرزهای باریکه غزه خدمت می کند، خاطر نشان کرد که «مساله تونل هایمقاومت، مساله حساسی است و ما اظهارنظرهایی را که در جریان جنگ اخیر غزه درتابستان سال 2014 به دست ما رسیده بود، مطالعه کردیم. واقعیت این است که ما واقعامتعجب شده ایم و هر کس در کابینه می نشست، هیچ اطلاعی از حوادثی که اینجا درمرزهای غزه اتفاق می افتاد، نداشت. من از این خواسته نفتالی بنت حمایت می کنم.»

این درحالی است که بیش از 60 نظامی صهیونیستی در جریان جنگ اخیر غزه کشته شدند که شمارزیادی از آنها در اثر عملیات هایی که از طریق تونل های مقاومتی صورت گرفت، بههلاکت رسیدند. افسران صهیونیستی هم از این ادعای ارتش صهیونیستی که توانسته استتمامی تونل های مقاومتی در مرزهای غزه را تخریب کند، انتقاد می کنند.

رادیوارتش صهیونیستی همچنین صبح امروز یکشنبه اعلام کرد که فرماندهان برجسته ارتشصهیونیستی به محض پایان جنگ غزه این مساله را تکذیب کردند که ارتش تمامی تونل هارا تخریب کرده است، بلکه واقعیت این بود که عملیات های ارتش نتوانسته بود تمامیتونل های مرزی را تخریب کند و تنها تعداد کمی از این تونل ها در جریان این حملاتخسارت دیده بودند و هنوز تونل هایی هست که ارتش موفق به کشف و شناسایی آنها نشدهاست.

ایناظهارات افسران صهیونیستی در واکنش به اظهارات نتانیاهو و موشه یالون وزیر جنگبرکنار شده اسرائیل در آستانه توقف جنگ 51 روزه تابستان سال 2014 بیان شده است کهمدعی تخریب تمامی تونل های مقاومتی در مرزهای غزه شده بودند، اما افسران صهیونیستیتاکید دارند که این ادعاها بی پایه و اساس است.

از سویدیگر، یک منبع نزدیک به نتانیاهو اعلام کرد که به احتمال زیاد تنش های موجود میاننخست وزیر و وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه فعالیت کابینه امنیتی و سیاسی امروزفروکش می کند و زمینه برای انتخاب اویگدور لیبرمن به عنوان وزیر جنگ جدید و معرفیوی به کنست برای کسب رای اعتماد فراهم می شود.

گفتنیاست که ناکامی های ارتش صهیونیستی در جنگ 51 روزه تابستان 2014 همچنان باعث اختلافمقامات صهیونیستی درباره نحوه فعالیت کابینه امنیتی شده است و این مساله بار دیگردر آستانه انتخاب اویگدور لیبرمن رئیس حزب “اسرائیل خانه ما” به عنوانوزیر جنگ شدت گرفته است. برخی وزرای عضو کابینه امنیتی و در راس آنها نفتالی بنتمعتقدند که دولت و در راس آن شخص نخست وزیر و وزیر جنگ اطلاعات دقیق و درستیدرباره واقعیت های اوضاع امنیتی به کابینه ارائه نمی دهند و اطلاعات محرمانه را ازآنها مخفی نگه می دارند و همین امر باعث می شود که آنها به خاطر عدم اطلاع از برخیبرخی مسائل مهم و تعیین کننده نتوانند تصمیمات مهمی درباره عملیات های نظامی وتدابیر امنیتی اتخاذ کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد