شنبه 26/اکتبر/2024

درخواست حماس از دولت فلسطین برای تحویل گرفتن شرکت برق

سه‌شنبه 10-می-2016

جنبشمقاومت اسلامی “حماس” امروز سه شنبه از دولت تشکیلات خودگردان فلسطین بهنخست وزیری رامی حمد الله خواست که هر چه سریعتر شرکت برق را تحویل گرفته و بهمسئولیت های خود در قبال اهالی نوار غزه عمل کند.

سامیابو زهری سخنگوی حماس طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانیفلسطین قرار گرفت، خاطر نشان کرد که ما از دولت می خواهیم که به زیاده خواهی ها ودنبال کردن منافع حزبی و گروهی پایان دهد و هر چه سریعتر شرکت برق را تحویل گرفتهو به مسئولیت های خود در زمینه تامین برق مورد نیاز ساکنان غزه عمل کند.

ابوزهری همچنین اعلام کرد که حماس در جریان یکی از نشست های کمیته هماهنگی گروه هایفلسطینی برای ساماندهی به وضعیت برق غزه، به دولت حمد الله پیشنهاد داد که شرکتبرق را به صورت کامل در اختیار بگیرد و ضمن عمل به مسئولیت های خود، به بحران برقپایان دهد، اما این جنبش با پیشنهاد مذکور مخالفت کرد.

ویافزود جنبش حماس هیچ ارتباطی با شرکت برق ندارد؛ چرا که این شرکت، یک شرکت خصوصیاست و از تبعیض و بی توجهی دولت تشکیلات رام الله در قبال غزه و نهادهای آن رنج میبرد.

جنبشحماس دیروز دوشنبه از طرح جمعیت سازمان های مردم نهاد که خواستار تشکیل ستاد ملیبرای مدیریت مساله جریان برق در غزه شده بود، حمایت کرده و خواستار اجرای کامل آنشده بود.

گفتنیاست که باریکه غزه از سال ها قبل با بحران شدید برق رو به روست؛ به طوری که ساکناناین منطقه در قبال 18 ساعت قطعی برق، تنها 6 ساعت از نعمت برق بهره مند می شوند واین مساله زندگی آنها را تحت الشعاع خود قرار داده و تاکنون باعث جان باختن 29 نفراز جمله 24 کودک به خاطر آتش سوزی های ناشی از به کار گیری شمع و وسایل دیگر برایتامین روشنایی منازل شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد