چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

تحلیلگران صهیونیست: علمیات الخلیل دقیق و برنامه ریزی شده بود

یکشنبه 3-جولای-2016

تحلیلگرانصهیونیست ضمن پیش بینی افزایش عملیات های مقاومتی فلسطینیان در مرحله آتی، تاکیدکردند که عملیات اخیر در الخلیل بسیار دقیق و برنامه ریزی شده بود.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین، رونی بن یشای تحلیلگر صهیونیستی در مقاله ای در روزنامه عبریزبان یدیعوت احرونوت تاکید کرد که محافل امنیتی رژیم صهیونیستی معتقدند که عملیاتمقاومتی فلسطینیان طی روزهای گذشته در نهایت موجب انفجار اوضاع خواهد  شد. آن ها گفته اند که عملیات های مقاومتیفلسطینیان در روزهای پایانی ماه رمضان رو به افزایش است و عملیات ناگهانی کریاتاربع نیز به انگیزه ای برای جوانان فلسطینی برای اجرای عملیات های مقاومتی تبدیلشد همانگونه که در نتانیا نیز شاهد چنین عملیاتی بودیم.

بن یشای افزودکه ارتش رژیم صهیونیستی با استقرار شمار بیشتری از نیروهای خود در کرانه باختری،ایجاد ایست بازرسی های گسترده در این منطقه و بازداشت گسترده فلسطینیان سعی درجلوگیری از وقوع عملیات های جدید دارد.

این در حالیاست که آوی ساخاروف تحلیلگر پایگاه خبری عبری زبان والا تصریح کرد که 3 عملیاتمقاومتی در عرض 36 ساعت نشان داد که هنوز زود است در مورد پایان انتفاضه قدس سخنگفت. وی احتمال داد که برخی اقدامات علیه فلسطینیان از جمله قطع اینترنت از الخلیلبتواند به کاهش عملیات های مقاومتی فلسطینیان طی روزهای آینده کمک کند.

ساخاروف بااشاره به سختی مقابله با عملیات های انفرادی فلسطینیان، تاکید کرد که عملیاتتیراندازی در الخلیل کاملا برنامه ریزی شده بود حتی فرار مجری عملیات نیز از قبلبرنامه ریزی شده بود و همین مساله ثابت می کند که این عملیات کاملا سازماندهی شدهو توسط یکی از گروه های فلسطینی انجام شده است.

ساخاروف اظهارداشت که اقدامات و تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی هیچ تاثیری در توقف عملیات هایمقاومتی فلسطینیان نداشته است و نبود چشم اندازی سیاسی با تشکیلات خودگردان ووخامت اوضاع اقتصادی فلسطینیان از جمله عواملی است که جوانان فلسطینی را به سمتاجرای عملیات های مقاومتی تشویق می کند.

وی تاکید کردکه طرح ارائه شده نفتالی بنت وزیر صهیونیستی به کنست در رابطه با قطع اینترنتفلسطینیان، نه تنها امنیت و آرامش به را همراه نخواهد داشت، بلکه عاملی برای رویآوردن هرچه بیشتر فلسطینیان به سمت عملیات های مقاومتی و اقدامات اعتراضی خواهدبود.

ساخاروف تصریحکرد که فیسبوک وسیله ای برای ترویج افکار ضد صهیونیستی است اما فلسطینیان از راههای سنتی و قدیمی همچون مساجد، مدارس و … هم می توانند اقدام به چنین کاری کنند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد