یکشنبه 22/سپتامبر/2024

نتانیاهو: کنفرانس های بین المللی نمی توانند منجر به تحقق صلح شوند

پنج‌شنبه 2-ژوئن-2016

نخستوزیر رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه تاکید کرد که طرح فرانسه برای برگزاری کنفرانسبین المللی به منظور از سر گیری روند سازش میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی تنهاباعث سرسختی بیشتر طرف فلسطینی در موضع خود می شود.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالیع بنیامین نتانیاهو درجریان بازدید از شهر صفد در شمال فلسطین اشغالی به شدت به کنفرانس صلح پاریس وکشورهایی که قرار است روز جمعه آینده در سطح وزرای خارجه خود در آن شرکت کنند،حمله کرد.

نتانیاهوتصریح کرد که کنفرانس های بین المللی نمی توانند باعث تحقق صلح میان طرفین فلسطینیو صهیونیستی شوند، بلکه باعث تندروی و سرسختی بیشتر در مواضع طرف فلسطین و درنتیجه دوری بیشتر از صلح می شوند.

نخستوزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که اگر شرکت کنندگان در این کنفرانس واقعا خواهانتحقق صلح هستند، باید به من ملحق شوند و از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردانفلسطین برای حضور در مذاکرات مستقیم سازش که تنها راه تحقق صلح است، دعوت کنند. ویافزود که صلح میان رژیم صهیونیستی و کشورهای مصر و اردن هم از طریق همین مذاکراتسازش محقق شد.

نتانیاهوبا طرح این ادعا که همواره به دنبال راه های جدید برای پیشبرد روند سازش است،تاکید کرد که «راه دستیابی به صلح، مذاکرات مستقیم و بدون پیش شرط میان طرفین استو ما در گذشته از همین راه با مصر و اردن به صلح دست پیدا کردیم و برای صلح با طرففلسطینی هم باید از همین روش استفاده کرد.

گفتنیاست که 26 الی 28 کشور برای حضور در کنفرانس بین المللی صلح پاریس اعلام آمادگیکرده اند که تنها نام 4 کشور عربی؛ مصر، اردن، عربستان و مراکش در میان آنها دیدهمی شود. علاوه بر این، سه سازمان بین المللی؛ اتحادیه عرب، سازمان ملل و اتحادیهاروپا هم برای مشارکت در این کنفرانس اعلام آمادگی کرده اند. هدف از برگزاری اینکنفرانس، کمک به از سر گیری روند سازش میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی اعلام شدهاست و این در حالی است که با وجود موافقت تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم صهیونیستیچندین بار با برگزاری این کنفرانس مخالفت کرده است و در این شرایط مشخص است که اینکنفرانس نمی تواند کاری از پیش ببرد و قبل از آغاز برگزاری شکست خورده است.

لینک کوتاه:

کپی شد