یکشنبه 22/سپتامبر/2024

ترامپ: تحقق صلح با عباس ممکن است/ همکاری امنیتی با اسرائیل ستودنی است

چهارشنبه 3-می-2017

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که می توان با محمود عباس رئیستشکیلات خودگردان به تحقق صلح در فلسطین امیدوار بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دونالد ترامپ رئیس جمهورآمریکا شامگاه امروز چهارشنبه از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کاخسفید استقبال کرد.

ترامپ در کنفرانسی مطبوعاتی پس از این دیدار گفت که با عباسدر مورد داعش و گروه های تروریستی گفتگو کرده و قرار بر این شده تا نیروهای امنیتیفلسطینی در مبارزه با تروریسم مشارکت داشته باشند.

ترامپ همچنین همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بارژیم صهیونیستی را ستود و گفت که نشست ها و دیدارهایی تاکنون برگزار کرده است و طیاین دیدارها دریافته است که دو طرف عزم و اراده ای جدی برای تحقق صلح دارند و اگرملت و رهبران فلسطینی یکپارچه در برابر خشونت و تنش بایستند، تحقق صلح دور ازدسترس نخواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین خاطر نشان کرد که با عباس تلاشهای صورت گرفته برای تحقق صلح و ایجاد فرصت های اقتصادی برای ملت فلسطین از طریقهمکاری میان آمریکا و فلسطین در زمینه های مختلف و پاره ای مسائل دیگر که می تواندبه پیشبرد صلح در فلسطین کمک کند، را بررسی کرده است.

دونالد ترامپ افزود که سفر عباس به واشنگتن بیانگر بیانگرعمق همکاری و شراکتی است که برای همکاری میان آمریکا و فلسطین نیاز است. ترامپتلاش های عباس برای دست یابی به صلح با اسرائیل را ستود.

ترامپ در پایان این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که ما باجدیت در تلاش برای تحقق صلح خواهیم بود.

از سوی دیگر، رئیس تشکیلات خودگردان نیز  تاکید کرد که هدف مشترک ما دست یابی به یک صلحتاریخی است.

محمود عباس افزود که گزینه راهبردی و استراتژیک ما تحقق راهحل تشکیل دو کشور و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدسشرقی است تا دو طرف فلسطینی و اسرائیلی بتوانند در امنیت و آرامش در کنار یکدیگرزندگی کنند.

عباس تصریح کرد که تمامی مسائل نهایی از جمله مساله آوارگانو اسرا با استناد به قوانین و معاهدات بین اللملی قابل حل و فصل هستند.

وی همچنین اظهار داشت که زمان پایان اشغالگری 50 ساله رژیمصهیونیستی در فلسطین فرا رسیده است. وی همچنین عنوان کرد که ما تنها ملتی هستیم کههنوز تحت اشغال باقی مانده ایم و اسرائیل همانگونه که ما این رژیم را به رسمیتشناخته ایم باید کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

عباس تاکید کرد که ما نیز همانند تمامی جهانیان تلاش میکنیم تا در امنیت و آرامش زندگی کنیم.

محمود عباس با اشاره به اینکه دونالد ترامپ قادر به تحققصلح و سازش و پایان دادن به رنج و محنت های ملت فلسطین خواهد بود، گفت که دولتآمریکا عزم و اراده ای جدی برای تحقق صلح دارد و ما نیز شرکایی حقیقی برای تحقق یکصلح تاریخی خواهیم بود.

لینک کوتاه:

کپی شد