یکشنبه 22/سپتامبر/2024

بیانیه مطبوعاتی حماس در واکنش به اظهارات وزیر خارجه عربستان

چهارشنبه 7-ژوئن-2017

جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به اظهارات عادل جبیروزیر خارجه عربستان سعودی که خواستار توقف حمایت های قطر از این جنبش شده بود،بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، متن این بیانیه به شرحزیر است:

بیانیه مطبوعاتی

صادره از

جنبش مقاومت اسلامی حماس

در واکنش به اظهارات عادل جبیر وزیر خارجه عربستان

ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس نسبت به اظهارات تحریک آمیز عادلجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی بر علیه این جنبش ابراز تاسف و آن را محکوم کرده واین اظهارات را خلاف مواضع کشور عربستان می دانیم که به حمایت از مساله فلسطین وحق مبارزاتی این ملت معروف بوده است.

این اظهارات شوکی به ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی بود کهمساله فلسطین را قضیه مرکزی خود می داند و جنبش حماس را جنبش مقاومت مشروع دربرابر رژیم اشغالگر صهیونیستی می داند که دشمن مرکزی امت اسلامی و عربی است، بهویژه اینکه حماس و گروه های مقاومت فلسطین از سرزمین اسرا و معراج، قبله نخستمسلمانان و سومین حرم شریف دفاع می کنند.

همچنین بر کسی پوشیده نیست که دشمن صهیونیستی چگونه از چنیناظهاراتی برای ارتکاب جنایت های بیشتر علیه ملت، سرزمین و مقدسات ملت فلسطین و قدسو مسجد الاقصی بهره می برد.

کما اینکه اظهارات جبیر مخالف قوانین بین المللی و مواضعهمیشگی کشورهای اسلامی و عربی است که بر حق مقاومت و مبارزه ملت فلسطین تاآزادسازی سرزمین و مقدساتش تاکید دارد.

ما در جنبش حماس از برادرانمان در عربستان سعودی می خواهیم ازچنین اظهاراتی که موجب بی احترامی به موضع این کشور در قبال قضیه فلسطین و حقوقمشروع این ملت خواهد شد، دست بردارند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس

چهارشنبه 7 ژوئن 2017

لینک کوتاه:

کپی شد