شنبه 21/سپتامبر/2024

واکنش گروه های فلسطینی به حملات تروریستی تهران

چهارشنبه 7-ژوئن-2017

گروه های مقاومت فلسطین حملات تروریستی امروز چهارشنبه در تهران را که منجر بهشهادت 12 و زخمی شدن بیش از 40 نفر دیگر شد، محکوم کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گروه های فلسطینی در واکنش به حملاتتروریستی امروز چهارشنبه به ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی ایران و حرم امامخمینی (ره) اعلام کردند که وحدت امت عربی و اسلامی بهترین راه برای مقابله با دشمناصلی امت است که رژیم صهیونیستی نماد آن به شمار می رود.

جنبش مقاومت اسلامی “حماس” حملات ظهر امروز چهارشنبه به نمایندگانپارلمان و برخی افراد دیگر را محکوم کرد و از این حملات به عنوان “حملهتروریستی” یاد کرد. حماس خاطر نشان کرد که ملت فلسطین امید به برقراری امنیتو آرامش و ثبات در میان ملت های امت عربی و اسلامی را دارد و بر لزوم تشریک مساعیبرای مقابله با دشمن مرکزی امت که رژیم صهیونیستی نماد آن است، تاکید دارد.

این جنبش از درگاه خداوند متعال مسالت کرد که خون امت و ملت های آنرا در اینماه مبارک حفظ کند و زمینه وحدت کلمه آنرا فراهم سازد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم عملیات های تروریستی علیه مجلس شورای اسلامی و حرمامام خمینی در تهران را که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از بیگناهان شد، محکومکرد.

این جنبش با صدور بیانیه ای خاطر نشان ساخت که هدف از این عملیات هایجنایتکارانه علیه جمهوری اسلامی ایران، ضربه زدن به نقش آن در حمایت از مقاومت وایستادگی آن در برابر تروریسم است.

حماس ضمن عرض تسلیت و اعلام همبستگی با مقامات، دولت و ملت ایران، از درگاهخداوند متعال برای قربانیان این دو حادثه رحمت الهی و برای مجروحان شفا مسالت کرد. 

در همین راستا، جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم دو حادثه تروریستی امروز درتهران را به شدت محکوم و اعلام کرد که «ما به شدت این دو حادثه را محکوم می کنیم وآنرا تلاشی برای گسترش تروریسم به ایران می دانیم.»

کاید غول عضو دفتر سیاسی جبهه خلق تصریح کرد که به نظر می رسد تروریست ها ازنتایج اجلاس ریاض که بر معرفی ایران به عنوان “حامی تروریسم” تاکیدداشت، استفاده کرده اند و این فضای نامناسب ناشی از اجلاس ریاض، عاملی برای تشویقگروه های تروریستی برای انجام عملیات های تروریستی در ایران است.

غول ملت ایران را به وحدت و مقابله با تلاش ها برای ایجاد فتنه مذهبی و طائفهای در داخل جمهوری اسلامی ایران که برخی طرف ها سعی در دامن زدن به آن در عرصهمنطقه ای را دارند، فرا خواند.

وی خاطر نشان کرد که تمرکز حملات بر روی ایران ناشی از موضع آن در قبال رژیمصهیونیستی است؛ چرا که تهران این رژیم را اصلا مشروع نمی داند و از گروه هایمقاومت حمایت می کند.

کمیته های مقاومت مردمی هم انفجارهای تهران را محکوم کرد و خواستار وحدت امتبرای مقابله با دشمن اصلی که همان رژیم صهیونیستی است، شد.

از سوی دیگر، جنبش حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای حملات تروریستی صورتگرفته در ایران را که گروه تروریستی داعش مسئولیت آنها را بر عهده گرفته است،محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که حزب الله جنایت تروریستی ایادی شر در تهران ـپایتخت ایران ـ را که در جریان آن ساختمان مجلس شورای اسلامی و صحن حرم امام خمینیهدف قرار گفتند و چندین نفر شهید و یا مجروح شدند، محکوم می کند.

حزب الله هدف از این حمله را ضربه زدن به امنیت و آرامش جمهوری اسلامی ایران وتاثیرگذاری بر موضع ثابت آن در حمایت از جنبش های مقاومت در منطقه و نیز جایگاهتهران به عنوان قلعه محکوم مقابله با جبهه استکبار و تروریسم دانست.

این جنبش در پایان بیانیه خود آورده است که جنایت های تروریست ها در منطقه وجهان نتیجه طرح مخربی است که با حمایت برخی مقامات کشورهای منطقه صورت می گیرد وحامیان پشت پرده این اقدام تروریستی نظامی هم برای همگان شناخته شده هستند و مشخصاست که جنایت های امروز در تهران نمود عملی تشدید حملات منطقه ای و بین المللی درخاورمیانه است.

2 تیم تروریستی امروز چهارشنبه به ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی ایران وحرم امام خمینی (ره) در جنوب تهران حمله کردند که این اقدام منجر به شهادت دست کم12 نفر و زخمی شدن بیش از 45 نفر دیگر شد.

 4 مهاجمی هم که به ساختمان اداری مجلسشورای اسلامی ایران حمله کرده بودند، در درگیری با نیروهای امنیتی و نظامی بههلاکت رسیدند و 3 مهاجمی هم که به حرم امام خمینی (ره) حمله و اقدام به تیراندازیکرده بودند، با انفجار جلیقه های انفجاری و یا به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشتهشدند. خبرگزاری “اعماق” وابسته به گروه تروریستی داعش با انتشار فایلیویدیوئی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

لینک کوتاه:

کپی شد