شنبه 26/اکتبر/2024

بازداشت 2155 کودک فلسطینی از آغاز انتفاضه قدس

جمعه 7-اکتبر-2016

ریاض اشقر پژوهشگر مرکز مطالعات اسرای فلسطین تاکید کرد کهرژیم صهیونیستی بازداشت کودکان فلسطینی را از آغاز انتفاضه قدس به شکل بی سابقه ایشدت بخشیده و از اکتبر سال گذشته تاکنون 2155 مرتبه اقدام به بازداشت کودکان ونوجوانان کم سن و سال فلسطینی کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ریاض اشقر اظهار داشت کهرژیم صهیونیستی کودکان را موجب شعله ور شدن انتفاضه قدس می داند که از اکتبر سالگذشته شکل گرفته است به همین خاطر عمدا اقدام به بازداشت گسترده آنان و حتی قتل وشکنجه کودکان می کند و در همین راستا، از آغاز انتفاضه تاکنون بیش از 2155 مرتبهاقدام به بازداشت کودکان و نوجوانان فلسطینی کرده است که برخی از این کودکان کمتراز 10 سال سن داشته اند و برخی دیگر نیز پس از زخمی شدن به ضرب گلوله بازداشت شدهاند و برای نخستین بار از 8 سال گذشته رژیم صهیونیستی اقدام به بازداشت موقت وبدون محاکمه کودکان فلسطینی کرده است.

اشقر اشاره کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه کودکانفلسطینی با تمامی قوانین و معاهدات بین المللی در تضاد است اما این رژیم بدونکوچکترین اعتنایی به قوانین بین المللی، از زمان اشغال فلسطین هزاران کودک رابازداشت کرده و مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار داده است.

از سوی دیگر، این فعال حقوقی فلسطینی اشاره کرد که رژیمصهیونیستی در جریان انتفاضه قدس 15 کودک فلسطینی را پس از زخمی شدن به اسارت گرفتهاست که برخی از آن ها تا مدت ها از درد و رنج های شدید رنج می برند و از جمله اینکودکان می توان به علی علقم کودک 12 ساله و احمد مناصره کودک 13 ساله فلسطینی کههر دو ساکن قدس هستند اشاره کرد. همچنین در میان کودکان و نوجوانان بازداشت شدهفلسطینی 6 دختر کم سن و سال نیز دیده می شود که کم سن ترین آنان احمد نور دخترنوجوان 15 ساله ساکن نابلس و مرح جودت بکیر دختر نوجوان 16 ساله ساکن قدس میباشند.

ریاض اشقر خاطر نشان کرد که هم اکنون حدود 400 کودک فلسطینیدر زندان های رژیم صهیونیستی در سخت ترین شرایط تحت بازداشت هستند و رژیمصهیونیستی حتی ابتدایی ترین حقوق آنان را نیز رعایت نمی کند و اخیرا نیز دو بخشدیگر در زندان های  عوفر و مجدو به منظوربازداشت کودکان فلسطینی دایر کرده است.

مرکز مطالعات اسرای فلسطین از جامعه بین الملل خواست دشمنصهیونیستی را به قوانین و معاهدات بین المللی پایبند سازد و از کودکان فلسطینیحمایت های لازم را به عمل اورد و این رژیم را وادار سازد تا با کودکان اسیرفلسطینی طبق قوانین بین المللی تعامل داشته باشد.

لینک کوتاه:

کپی شد