یکشنبه 27/اکتبر/2024

ارتش اسرائیل در جنگ 51 روزه نتوانست با تونل های مقاومت مقابله کند

سه‌شنبه 24-ژانویه-2017

عضو کنست رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ارتش این رژیم در جریانجنگ 51 روزه در غزه در تابستان سال 2014 به هیچ وجه آمادگی لازم برای مقابله باتونل های مقاومت را نداشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رادیو سراسریرژیم صهیونیستی، یعکوف پیری عضو کنست صهیونیستی و رئیس سازمان امنیتی شاباک اظهارداشت که نشست های بنیامین نتانیاهو با اعضای کابینه دولت در جریان جنگ 51 روزهبرای مقابله با خطر تونل ها راه به جایی نبرد و هیچ نتیجه ای در پی نداشت.

پیری تصریح کرد که متاسفانه نتانیاهو حقیقت را مخفی کرد و بهاسرائیلی ها دروغ گفت.

این عضو کنست قبل از انتشار نتایج گزارش بازرس دولت رژیمصهیونیستی پیرامون جنگ 51 روزه در غزه این اظهارات را بیان کرده است.

بازرس دولت رژیم صهیونیستی در این گزارش به تشریح عملکردمحافل سیاسی و نظامی صهیونیستی در جریان جنگ 51 روزه پرداخته است و در این گزارششکست ارتش و ناتوانی آن در تحقق کمترین دستاوردها به تفصیل بیان شده است.

بارزترین نکته این گزارش جایی است که اظهارات نتانیاهو و موشهیعلون وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی در مورد جنگ 51 روزه بیان شده است. آن ها گفتهاند که قبل از جنگ تمامی اطلاعات لازم در مورد تونل های غزه را در اختیار کابینهامنیتی دولت قرار داده اند.

دشمن صهیونیستی همچنان در تلاش برای نابودی تونل های مقاومتدر نوار مرزی باریکه غزه است و نابودی این تونل ها را گنج استراتژیک و راهبردی خوددر هرگونه نبرد آتی می داند.

لازم به ذکر است که گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامیجنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در جنگ 51 روزه در غزه در تابستان سال 2014 ضرباتیسخت و کاری را از طریق تونل های مرزی به دشمن صهیونیستی وارد کرد و مبارزان اینگردان ها بارزها از طریق این تونل ها به اراضی اشغالی و خطوط پشت دشمن نفوذ کرده وشمار زیادی از نظامیان اسرائیلی را به هلاکت رسانده و یا مجروح کردند. دشمنصهیونیستی که ادعا می کرد هدف اصلی این جنگ نابودی تونل های حماس است، پس از جنگدست از پا درازتر برگشت و هرگز موفق به تحقق این هدف نشد و بارها مقامات اسرائیلیبه شکست در این جنگ اعتراف کرده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد