یکشنبه 22/سپتامبر/2024

آیا هنیه در خارج از غزه مستقر خواهد شد؟

یکشنبه 7-می-2017

جنبش مقاومت اسلامی حماس، شامگاه دیروز شنبه در مورد موضوع استقراراسماعیل هنیه رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش در نوار غزه یا خارج شدن وی از آنتوضیح داد.
 به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی این جنبش در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلامکرد که هنیه در غزه مستقر خواهد شد و در جریان سفرهای خارجی و در صورت اقتضایمصلحت از آن خارج خواهد شد.
حازم قاسم افزود: امکان دارد منصب جدید اسماعیل هنیه ایجاب کنداو برای انجام سفرهای خارجی از نوار غزه خارج شود.
وی یادآور شد: مساله خروج رئیس جدید دفتر سیاسی حماس از غزه رارهبران حماس تعیین می کنند و این اقدام بر اساس برآوردهای آتی صورت می گیرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس دیروز از انتخاب اسماعیل هنیه به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش به جای خالد مشعل خبر داد.

خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی پیشین حماس در گفت و گو با شبکه ماهواره ای الجزیره تاکید کرد که هنیه به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش انتخاب شده است.

انتخابات مجلس شورای حماس به منظور انتخاب رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش دیروز به طور همزمان و از طریق ویدیو کنفرانس در دوحه و غزه برگزار شد.

اسماعیل هنیه و شماری دیگر از رهبران حماس قرار بود برای مشارکت در انتخابات داخلی حماس به دوحه سفر کنند اما تعطیلی گذرگاه زمینی رفح مانع از این امر شد.

اسامه حمدان مسئول مناسبات خارجی حماس نیز در گفتگو با الرساله نت تصریح کرد که هنیه با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش انتخاب شده است.

لازم به ذکر است که خالد مشعل از سال 1996 تاکنون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بود. هنیه نیز برای یک دوره چهار ساله رهبر حماس خواهد بود.

اسماعیل هنیه 23 ماه می 1963 در اردوگاه ساحلی در غزه به دنیا آمد. خانواده او پس از فاجعه اشغال فلسطین از شهر عسقلان به نوار غزه منتقل شدند. هنیه تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه اسلامی غزه به پایان رساند و در سال 1987 موفق به دریافت مدرک کارشناسی ادبیات عرب و فارغ التحصیلی از این دانشگاه شد. او سپس به دریافت مدرک دکترای افتخاری از دانشگاه اسلامی در سال 2009 نائل آمد.

هنیه فعالیت های سیاسی خود را از انجمن اسلامی دانشگاه اسلامی غزه آغاز کرد. او یکی از اعضای شورای دانشجویی دانشگاه اسلامی غزه طی سال های 1983 تا 1984 بود و سال بعد به عنوان رئیس شورای دانشجویی این دانشگاه انتخاب شد.

رژیم صهیونیستی در سال 1989 اسماعیل هنیه را به اسارت گرفت. او 3 سال در اسارت بود سپس همراه شمار دیگری از رهبران حماس به منطقه مرج الزهور در مرز بین لبنان و فلسطین تبعید شد و یک سال کامل در تبعید بود.

لینک کوتاه:

کپی شد