جمعه 20/سپتامبر/2024

قدومی: ترامپ خود حامی تروریسم است و مقاومت را تروریست می خواند

چهارشنبه 14-ژوئن-2017

خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران بار دیگر حملات تروریستی اخیر در مجلس شورای اسلامی ایران و مرقد امام خمینی را محکوم کرد و از درگاه خداوند رحمت و مغفرت را برای قربانیان، شفای عاجل را برای مجروحان و صبر و بردباری را برای خانواده های آنان مسألت نمود و ابراز امیدواری کرد که امنیت و آرامش در ایران و دیگر کشورهای اسلامی برقرار شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دکتر خالد قدومی درسخنانی در کنفرانس سالانه جمعیت دفاع از ملت فلسطین اظهار داشت که خداوند سرنوشتهیچ قومی را تغییر نمی دهد تا زمانی که خود اراده نکنند و برنخیزند.

قدومی تصریح کرد که طی دو هفته گذشته شاهد تراژدی ها وتحولات دراماتیک زیادی در منطقه بودیم که همگی در یک لحظه به وقوع پیوست.

وی عنوان کرد که یکیاز این مسائل کمدی بی ارزشی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیش گرفتهاست. قدومی افزود: ترامپ تبلیغات انتخاباتی خود را با اسلام ستیزی آغاز کرد واکنون در حرمین شریفین حاضر شده است تا برای امت اسلامی سخنرانی کند و به ما درساسلام بدهد، آیا این یک کمدی غم انگیز نیست؟

نماینده حماس خاطر نشان کرد که ملت فلسطین هرگز از مواضعتندروانه ترامپ متعجب نشده است، زیرا مواضع او ادامه سیاست های جانبدارانه آمریکااز رژیم صهیونیستی و حمایت یک رژیم قاتل و تجاوزکار به جای قربانیان فلسطینی است.

خالد قدومی افزود مساله قابل تامل اتهام زنی های ترامپ علیهشریف ترین مقاومت در تاریخ معاصر و شریف ترین قضیه یعنی قضیه فلسطین و مقاومتعادلانه فلسطین است.

قدومی تاکید کرد که در شرایطی که ترامپ و دولت متبوعش خوداز نماد تروریسم جهانی یعنی رژیم صهیونیستی حمایت می کنند، حق اظهار نظر در موردتروریسم را ندارند.

وی تصریح کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی در 3 جنگ متوالیعلیه باریکه غزه با سلاح های آمریکا موجب معلول شدن نزدیک به 50 هزار فلسطینی شد وطی سال های 2012 تا 2014 تحت حمایت آمریکا نزدیک به 7 هزار فلسطینی را به شهادترساند که بیشتر آنان کودک بودند و اکنون بیش از 15 هزار کودک در نوار غزه یتیمهستند که خانواده های آنان با همدستی اسرائیل و امریکا به شهادت رسیده اند.

وی در ادامه گفت که 2 میلیون فلسطینی در شرایطی سخت در غزهزندگی می کنند و رژیم صهیونیستی تنها در جنگ 51 روزه به بیش از 40 هزار واحد مسکونیدر این باریکه خسارت وارد شد که 10 هزار واحد به کلی تخریب شد، بنابراین ترامپ حقسخن گفتن در مورد تروریسم طبق مزاج و خلق و خوی جنایتکارانه خود را ندارد.

خالد قدومی تاکید کرد که ترامپ درخواست های جدی ملت تحتمحاصره فلسطین برای برخورداری از یک زندگی آرام و مسالمت آمیز را نادیده می گیرد واز رژیم جنایتکار صهیونیستی حمایت می کند و مقاومت شریف فلسطین را تروریست میخواند.

قدومی تصریح کرد که عادل جبیر وزیر خارجه عربستان سعودی نمیبایست اظهارات ترامپ در مورد مقاومت را تایید کند و حماس را جنبشی تروریستیبخواند، زیرا این غیر قابل قبول است و در شأن مسئولان کشورهای عربی نیست.

وی بدترین تراژدی موجود را تفرقه و اختلافات موجود میان امتاسلامی و تمایل برخی کشورهای اسلامی و عربی برای عادی سازی روابط با رژیمصهیونیستی دانست. قدومی گفت که رئیس رژیم صهیونیستی روز گذشته  میزبان سفرای برخی کشورهای اسلامی و عربی بر سرسفره افطار بود و به زبان عربی به آنان خوش آمد گفت و از این دیدار ابراز خرسندیکرد.

قدومی افزود که آنچه امروز در میان امت اسلامی شاهد هستیم،مایه تاسف است، زیرا که دزد و سارق به عنوان صاحبان حق شناخته می شوند و اصحاق حقو مقاومت نیز تروریسم خوانده می شوند.

وی تاکید کرد که مجالی برای ابهام گویی نیست، زیرا مسلماناگر گوشه نشین و به عبادت هم مشغول شود یا مشغول ورزش، امور علمی و فرهنگی باشد،اعم از شیعه یا سنی و با هر تابعیتی از نظر دشمنان اسلام تروریسم شناخته می شود.

خالد قدومی خاطر نشان کرد که مسلمانان باید از خواب غفلتبرخواسته و دست به اقداماتی عملی بزنند و اگر گمان کنیم از سوی کشوری که حامی دشمنصهیونیستی است، خیر و برکتی به ما می رسد، کاملا به اشتباه رفته ایم و این صرفااتلاف وقت است.

قدومی افزود که تمامی حامیان مقاومت مورد هدف قرار گرفتهاند و افراد خردمند و دانا در میان حامیان مقاومت باید برنامه هایی مشترک برای مقابلهبا تلاش های دشمن در جهت شکست امت در پیش گیرند.

وی اظهار داشت که برخی می گویند که اختلافات بر سر مسائلمنطقه ای زیاد است، اما باید گفت که این اختلافات به خاطر تفسیر و تحلیل هاییکجانبه و یک طرفه ما از این مسائل است و هر کسی رویکرد و برداشت خود را صحیحدانسته و دیگران را در اشتباه می بیند در حالی که همه باید به تجزیه و تحلیل هایدسته جمعی روی بیاوریم.

نماینده حماس در ایران تاکید کرد که برای این منظور دورویکرد را باید در پیش گرفت: نخست اتخاذ رویکرد و چشم اندازی جمعی و مشترک از طریقگفتگو بین تمامی طرف ها و دوم اتخاذ طرح هایی راهبردی که نیازمند گفتگو و رایزنیهای طولانی مدت است.

خالد قدومی تصریح کرد که فرصتی برای طرح مجدد مسائل واختلافات گذشته نیست و این کار صرفا با هدف متهم کردن برخی طرف ها صورت می گیرد ونتیجه ای در پی نخواهد داشت و بهتر این است که گذشته عاملی برای وحدت باشد واختلاف نظرها در نهایت به توافق منجر شود نه تفرقه و اختلاف.

قدومی اظهار داشت که برخی کشورهای بزرگ در منطقه می توانندروابط دوجانبه اقتصادی را با میلیاردها دلار تقویت کنند و در مسیر احیای روابطسیاسی دوجانبه قدم برداشته و بر سر پرونده های منطقه ای مورد اختلاف به تفاهمبرسند و معادلات موجود در منطقه را تغییر دهند به گونه ای که به نفع منطقه و امنیتو آرامش آن باشد و به رغم چالش های ایجاد شده و بحران های موجود در سرتاسر دنیا،بنده معتقدم که فرصتی حقیقی برای تبدیل این چالش ها به فرصت وجود دارد.

وی تاکید کرد که ما فلسطینیان به دنبال خیر و برکت امتاسلامی و امنیت و آرامش هم برای آنان هم برای خود هستیم و همانا وحدت امت اسلامی وعربی مایه قدرت ملت فلسطین است و تفرقه و اختلافات آن ها نیز موجب قدرت گرفتنبیشتر دشمن صهیونیستی خواهد شد.

قدومی خاطر نشان کرد که امت اسلامی دیدند که رژیم صهیونیستیتنها دشمن ملت فلسطین نیست، بلکه موجب فتنه انگیزی و ویرانی در کشورهای اسلامی وعربی نیز شده است و اختلافات زیادی را میان آنان به وجود آورده است.

وی در پایان تاکید کرد که ملت فلسطین به مقاومت ادامه میدهد و همانطور که خداوند وعده داده است به پیروزی دست خواهد یافت.

لینک کوتاه:

کپی شد