یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تشییع باشکوه پیکر شهید باسل اعرج در بیت لحم

جمعه 17-مارس-2017

هزاران فلسطینی شامگاه امروز جمعه در مراسم تشییع جنازه شهید باسل اعرج در روستای الولجه واقع در بیت لحم شرکت کردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شرکت کنندگان در این مراسم شعارهایی را علیه تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی سر دادند و خواستار توقف همکاری امنیتی میان تشکیلات رام الله و اسرائیل شدند. 
سعید اعرج در جریان تشییع جنازه برادرش باسل با صدای بلند گفت:« برادرم قهرمانانه زیست و در طول حیاتش لحظه ای سلاح مبارزه و مقاومت را بر زمین نگذاشت و به مقام عظمای شهادت که آرزوی دیرینه اش بود، نائل گشت.»
از سوی دیگر، یک فعال فلسطینی بنام فرید اطرش محاکمه و مجازات عاملان شهادت باسل اعرج را خواستار شد.
این جوان فلسطینی هفته گذشته در جریان درگیری مسلحانه با نظامیان اسرائیلی در داخل منزلش در شهر رام الله به شهادت رسید.

سایت عبری زبان 0404 نزدیک به ارتش اسرائیل نوشت که گروهی از نظامیان اسرائیلی به یکی از خانه های شهر رام الله حمله کرده و یک فلسطینی را که به سوی این نظامیان تیراندازی کرده بود، کشتند.
سایت 
0404 مدعی شد که هیچ نظامی اسرائیلی در جریان یورش به این خانه و درگیری مسلحانه آسیب ندید. 

از سوی دیگر، خبرگزاری “قدس پرس گزارش داد که یگان ویژه ای از صهیونیست های عرب نما به یکی از خانه های مرکز شهر رام لله حمله کرده و به دنبال آن صدای تیراندازی به گوش رسید و پیش از اینکه این یگان عقب نشینی کند آثار خون و گلوله در این منزل مشاهده گردید.
گفتنی است که باسل اعرج از چندین ماه پیش تحت تعقیب ارتش اسرائیل بود و نیروهای این ارتش همواره به منظور بازداشت وی به خانه اش یورش می بردند. این حملات و یورش ها پس از آزادی باسل از زندان تشکیلات خودگردان فلسطین صورت گرفت.
افزودنی است که ماموران سازمان اطلاعات تشکیلات رام الله اعرج را به مدت چند ماه به اتهام طراحی عملیات مقاومتی با همکاری 5 جوان فلسطینی بازداشت کرده بودند. 
باسل فارغ التحصیل رشته داروسازی یکی از دانشگاه های مصر بود که به عنوان پژوهشگر در حوزه تاریخ فلسطین فعالیت می کرد و به تاریخ و فلسفه اهتمام ویژه ای داشت، وی چندین طرح ملی و علمی ارزشمند ارائه کرده بود و جزء پیشقراولان مبارزه علیه شهرک سازی در روستای الولجه بود. 

لینک کوتاه:

کپی شد